|
|
|
|---|---|
thekinglives |
Hej. Har sett att det börjar annonseras original Icom,s Next med Wlan. Någon som köpt och kan verifiera att det är originalprodukter? eller ska man utgå från att det är bättre gjorda kopior i prispannet söder om 20000kr. Skriv gärna vilka erfarenheter ni har, går i köptankar och vill inte köpa fel i denna djungel. |
|
Du kan köpa OEM ICOM A, B osv Det är ACTIA som tillverkar originalet |
|
| ICOM P :wifi | |
thekinglives |
Bianca:Har inte original varit svindyra? Nu finns typ denna som jag är intresserad av: Länk Verkar vara ett rätt så heltäckande alternativ. Man undrar ju bara så det är originalgrejer. Är lite trött på china clonerna. Vad tror du om det länkade objektet? |
|
I början var dom dyra ja, men dom har gått ner till mer Realistiska prisnivåer Står i annonsen att de ska vara original men ingen bra bild På själva icomet:s baksida Kolla på schmiedmanns hemsida, de säljer bl.a original ICOM NEXT A Eller är du ute efter icom a1 /a2 Finns flera som säljer, kolla tyska ebay, finns andra tyska sidor oxå Som säljer genuine actia icom |
|
|
Tror ICOM NEXT A och B har dessa art nr ICOM NEXT A 81312360883 ICOM NEXT B 81312360884 |
|
thekinglives |
Det är Icom next wlan jag tror mig vill ha. Har mailat med killen i länken ovanför, han säger det är original. Programvaran känns rätt, jag är ingen expert på detta ska sägas. Esys versionen skall vara fungerande (iallafall 10 år) Datorn 1TB SSD 8 gb ram och I5 proccessor känns ok. Most intefacet ingår inte, kostar extra, men som jag förstår det kan jag använda mitt som jag har till china clonen.... Har kollat scmeidmann, dock vill jag ju ha allt plug and play, jag är rätt handikappad med sånt där... |
| Ok | |
|
Nu har jag också blivit sugen på lite leksaker... Har beställt ett Fixd Interface från USA, men postgången är långsam... Men man vill ha mer... Så nu har jag blivit sugen på ett ICOM Next A, till att börja med, ca 5000 SEK från Schmiedmann (i Tyskland). Dock har jag inte ännu kollat om min laptop klarar specifikationerna. BMW tycker att man skall ha bl a win 10 Pro. Får se hur detta utvecklar sig... Det gäller ju att få mjukvaran installerad. Jag misstänker att det blir att kontakta BMW Doctor Dean, kompis till George. Jag gissar att dessa killar bor i eller utanför Coventry, i varje fall aktiva på Youtube. Någon som har något att tillägga? Jag har förstått att Bianca har viss koll på detta (också) 😜. Har jag förstått saker och ting rätt när jag påstår att Ista D och Ista P ersätter alla gamla program? Vad t ex Ista + gör vet jag dock inte.. Sedan finns det ju fler hardware/software som bl a KeyReader utrustning, som inte känns aktuellt. Leif L Reser mest med hoj. |
|
thekinglives |
Leif L: Ista D o P klarar faktiskt inte allt när det gäller äldre BMW, då är inpa mycket mer heltäckande. Ista+, är d och p i samma programm för f serien och nyare. |
|
Jag får tacka så mycket för klarläggandet. Man behöver tydligen inte lära sig allt den hårda vägen... Det gäller att ha de rätta vännerna. Leif L Reser mest med hoj. |
|
|
Ju mer man googlar desto mer lär man sig... Men alla texter tycker jag inte är helt klara, så... För senaste versionen av Ista+, är det ICOM Next A, 8 1 312 360 883 (från tillverkaren actia) som gäller nu 2022? Jag har lärt mig att Ista+ är ett mastodontprogram med alla mått mätt, och att Inpa och dess "biprogram" har vissa fördelar på i synnerhet äldre modeller. Enligt vad jag har googlat hittills känns priserna överkomliga, dvs under 500e. Däremot verkar lagren vara tomma eller näst intill. /Leif |
|
|
Leif, jag har ett ICOM NEXT wifi interface liggande som jag inte hunnit prova än. Köpte den av samma fabrik som levererar "mina" Inpa-kablar. En klon, icke original. Ska prova den. Men det är bara hårdvara givetvis. Mjukvaran behöver man hitta annorstädes. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Ola, jag återkommer. Jag har varit upptagen med bl a auktioner på kvd! 🙄 Annars tror jag att jag skulle behöva redigera senaste inlägg ovan, men det är några saker jag inte ännu lyckats reda ut trots en del googlande. T ex det finns (minst) tre versioner av Actias Icon Next A, dvs 1, 2 och 3. Trean verkar ligga i ca 1.300 e. Vad exakt som ingår är jag inte säker på. Eftersom hela utrustningen (inkl all software) är "komplicerad" så verkar den helst säljas med en win 10 laptop. Angående A1, så är närmast frågan om det är en utgången modell, som finns hos några få. Sedan finns A2, som jag bara har sett i kombination med Ista D och Ista P. Hos BMW.click anges bara Next A och sätts lika med BMW pn 8 1 312 360 883 Blir man tvungen att skicka ett mail till Actia? 🙄 /Leif |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.