AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
902

Problem med klimatorn

Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej

Jag har ett problem som jag inte lyckas lösa så tänkte kolla om någon av er haft samma problem.

Jag har en BMW E93 men antar att det är samma klimator på E90 E91 och E92.

Det började med att fläkten var helt död, klimatorn lös och jag kunde ändra temperatur och styrkan på fläkten men inget hände.
Köpte då en bättre begagnad "heater" vet inte vad det heter på svenska men kupefläkt kanske :-) och installerade den och nu hör man fläkten och att den går på högre varv när man ökar den MEN det kommer extremt lite luft ut ventilatons hålen...bytte då motstånd men samma problem köpte då ny kina tillverkad kupefläkt och nytt motstånd med fortfarande samma problem.. köpte då INPA och kopplade upp bilen mot min laptop men samma problem, köpte då nya klimator men har fortfarande samma problem att det knappt kommer någon luft..

Vad återstår?
Har jag haft otur med mina 3 kupefläktar tror ni? så jag ska testa en 4e?
Tips är mycket välkommet :-)

Tackar på förhand
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej igen!

Har nu bytt motstånd igen till ett ännu bättre men samma problem.
Har även haft inne den på BMW som inte hittar något fel på någonting...vad återstår då? Jo något skit i rören? Är det någon som har demonterat hela instrumentpanelen eller har en sprängskiss på hur luftflödes ledningarna går?
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,
Har du haft loss coupéfiltret och tittat på det?
Testa samtidigt att köra fläkten utan filter.

Mvh Håkan
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Här finns det information, du kanske behöver bläddra fram och tillbaka för att hitta allt du behöver. Tycker att det verkar som att det är ett spjäll som inte fungerar och som gör att det inte blåser kylluft på fläktmotståndet.

Länk

FAF
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej

Japp har kört utan kupefilter och ventiler ner till motorn är öppna.
FAF stort tack för skissen! Nu kan jag enklare felsöka efter motorn.
Trevlig helg!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.