|
|
|
|---|---|
|
Hej, det är jag igen som kommer med dumma frågor. Jag har nu fått till bakluckan nästan perfekt, så ger mig på nästa sak att ordna på bilen. Jag fick bara med en nyckel, alltså den utan fjärr. Fjärr är inget måste, men ganska skönt att ha, dessutom känns det bättre med en lite större nyckel. Att beställa en ny känns saftigt dyrt med tanke på vad bilen kostade. Kan man få loss bladet/svärdet på något vis från "lillnyckeln" och montera in det i en huvudnyckel? Verkar fastgjutet i plasten. Tänkte i så fall flytta över det tillsammans med chippet till en ny fjärr nyckel. Om det skulle gå, är det samma procedur att koda in den som om man har en fjärrnyckel och ska koda in en till? /j | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
I en fjärrnyckel är det två chip en för start och en för fjärrfunktionen Fjärrfunktionen är inte unik utan det går att koda in vilken BMW nyckel som helst till vilken BMW som helst i dina årgångar. Däremot så är startchipet som inte behöver nått batteri unikt till bilen. Jag tog en beggad fjärrnyckel de äldre som är lätt att byta batteri i kapade svärdet och hängde den på samma nyckelring som en nyckel utan fjärr som är billigare att inhandla.Och kodade in fjärrfunktionen . ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack, Hasso! Då känns det värt ett försök 👍 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.