AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.310

Måste köpa nya luftfjädrar. Har jag sportfjädring? X5 40d E70.

sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Har tänkt beställa nya luftbälgar bak då en har punka och det verkar finnas olika varianter beroende på om man har sportfjädring eller inte .

Frågan är då hur jag vet om min X5 40d E70 har sportfjädring?

Den är utrustad med:
S330 Sports Package
S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive"
S230Extra Package, EU-Speciifc
S220Self-Levelling Suspension

Hittade detta men vet inte om det säger något om sportfjädring?
Skriv in dina sista 7 i ditt vin på realoem.com där hittar du samtliga delar för din bil.
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Tack för svaret! :)
Men även där är jag tvungen veta om bilen har sportfjädring för det kommer upp flera olika bälgar att välja på beroende på kombinationen av adaptive drive/sportfjädring/icke sportfjädring.
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Under växelspaken har jag en knapp märkt SPORT, är det sportfjädring?
Bilen har som sagt Adaptive Drive med stötdämparna med elanslutning.
no
217
nogren
X3 30d -19
Använd en Vin decoder (vilket du förmodligen gjort, eftersom du redan klistrat in några delar därifrån), exempelvis på mdecoder.com, och kolla om du har "Sports suspension".
SPORT-knappen har inget med det att göra.
Om du inte har M-sportpaket är det ganska liten chans att du har Sport suspension, men du borde som sagt se det på dekodern.
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Tack för svaret!

Jag har inget som heter Sport Suspension när jag kollar vin-dekoder men när jag kontaktade Aerosus och frågade dem vilka bälgar jag ska ha så fick jag till svar att om jag har en knapp som det står SPORT på under växelspaken så har jag sportfjädring och skall ha bälgar till det.

Kollar jag sedan Autodoc så skall jag ha andra bälgar till Adaptive Drive....

Sedan finns det olika varianter av bälgar där det står att de passar till antingen/eller/eller både och avseende Standard/Sport/Adaptive Drive...... något förvirrande alltså.

Jag har inte m-sport, bara Sport Package.

Wheels And Drive
S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive"
S2PA Locking Wheel Bolt
S255 Sports Leather Steering Wheel
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S220 Self-Levelling Suspension
S2LL BMW LA Wheel Y Spoke 335
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Har kollat runt på ett antal olika hemsidor och webshoppar och det verkar som att eftermarknadsbälgarna är samma till Adaptive Drive som till sport.

Beställde iaf bälgarna från Ebay för strax under 800 sek för 2 stycken med frakt från Tyskland.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.