|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tutan har pajjat på dotterns bil. Tänkte kolla om man kan sätta dit vilken som helst "liknande" från t.ex ett annat bilmärke? Typ: Länk Är medveten om att man måste skarva. Skall iofs först ta loss de båda och göra ren dem och se om det hjälper. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Ja det fungerar fint med vilken 12 volt tuta som helst. Men som du säger så får man ju räkna med skarva kabel och modifiera fästen. |
|
|
Länk En sådan kanske!? ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja varför inte, man lever bara en gång :-) | |
|
Polisen och besiktrningen kommer nog att synpunkter då jag är rätt så säker på att det ska vara entonigt ljud i skällan. Det är nog förunnat utryckningsfordon att växla tonhöjd. Men visst minns jag de tuffaste jänkebilarna i min barndom, de hade flakes, flames och tutade la cucharacha. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har nu bytt men inget ljud. Jag kan höra att det klickar i handsfacksområdet. Kan det vara ett relä som är kasst? Skall kolla säkring också. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Oftast har man två signalhorn på bilen. De brukade förr ha olika frekvens för att ljudet så att säga skall skära sig lite. Ljudet blir då högre och mer genomträngande. | |
|
Vilken bil? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
@Sverige. Det är en E46 318 @blixten. Jag har satt dit 2 st tutor med 2 olika raka frekvenser. Säkring är hel. Så då återstår 2 saker - relä (var det nu finns) och/eller kabelbrott/dålig kontakt. Med min senaste 3 mån tur så har det säkert hänt något i ratten :) Tänkte när det blir varmare (om nu det inte är relät) ta bort hjul och mäta upp trådarna vid tutan för att se att det kommer lite spänning dit när man tutar. Gör det det kan jag utesluta kabel/kontaktfel. Men men - jag börjar med relät. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.