|
|
|
|---|---|
|
hejsan! Dags för nästa reparation lagom till jul! Min e61 har börjat kännas väldigt "otight" i framvagnen, vibrerar mycket när man kör på ojämnheter, vibrerar när man passerar 50km/h (kan vara vinterhjulen) men det jag märker mest är alltså att bilen blivit väldigt "otight". känner nästan varenda ojämhet i ratten, klonkar lite när jag kör över ojämnheter/gupp.. ibland känns det mest på höger och ibland mest på vänstersidan.. Båda hjullagerna och topplagringarna fram är bytta väldigt nyligen, hade av både dämpare och hela spindeln när jag bytta dessa.. Tänker om jag råkat paja någon länkarm eller så. Tänker byta ut alla krängningshämmarstagen bak och fram + bussningarna till krängaren. Funkar inte detta så funderar jag på om stötdämparna kan ha gjort sitt? är inge vidare på att "felsöka" på länkarmar och sådant, är det bara att hissa upp bilen och bryta lite med en brytmejsel vid bussningarna och se om det rör sig onormalt mycket? Vore skönt att få detta fixat då hela "bmw känslan" just nu är borta.. God jul på er! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.