|
|
|
|---|---|
|
Hej. Efter några år som ”otrogen”, med V70 D5, är jag nu åter sugen på en BMW diesel, ska vara en 520-550, och med dieselvärmare och touring. Ska man välja en 520/525/530/535 lr en 550?( senaste lite dyr att äga kanske? Man kan få en E61 välutrustad m-sport -08-10 för ca samma kr som en ”snik” F11. Är F11 en så mycket bättre bil att köra/äga? Har bara testat en kortare tur.., E61 är snygg i m-utförande, men F11 är oxå frän. Ska man välja en automat lr manuell? ( ok bara upp tom 530 då) XD lr 2wd, ska ej dra massa släp/husvagn. Vi ska bla ner på en lång semester tur i Europa till sommarn, så bilbyte innan dess men ej panik ännu. Vad att välja, pris-spann på 80000-300000. Mvh Niklas | |
| E61 bra, F11 främst modernare. Körmässigt E61 rappare, F11 mer stridsvagn på gott och ont. Oavsett modell, köp en med 6:a, automat och M-paket m, x-drive om du har behov (riktigt vinter där du bor alltså) annars kan du hoppa det. | |
|
Har sagt det förut och säger det igen, F11 525d med 6 cyl motor är skottsäker, trevlig och billig att äga. Svåra att få tag på med M-paket med de finns om man har lite is i magen. |
|
|
Instämmer i föregående talare. En F11 med sexa ger ett riktigt solitt intryck. Väger en del, vilket känns (för det mesta positivt, men kanske en liten nackdel på den kurviga skogsvägen). "Alla" ska ha M-paket. Visst är det snyggt, men innebär med extremt få undantag mörkt innertak och ofta sportfjädring (inte på X-drive har jag för mig), positivt för vissa, negativt för andra. Smaken är som bekant delad, men kan man tänka sig att hoppa M-paketet så finns det nog mycket att göra på priset. Kanske det som kan möjliggöra en F11? |
|
|
Hej, och tackar för div feedback, Kan hålla med om att E61 kan kännas lite ” tightare” än F11, efter att ha provkört. Tittar man på E61 och 530d, känns den trevlig, framförallt i M-utförande. Har ej provat manuell, vad tycker ni om det alternativet? Min yngre son ska börja övningsköra om ca 1,5 år så manuell är ett alternativ för oss. Annars får det väll bli ytterligare en bil längre fram.. Kollar man i Tyskland så finns trots allt några manuella exemplar, Verkar dock inte ”springa iväg” från handlare dock, samma som här hemma då, Vanligare med manuell på 520/525 dock. Dieselvärmare verkar över lag vara ngt som ”saknas” även här hemma. Och dyrt att eftermontera.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.