AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.826

Vågar man köpa en bil med n47 som har fått kedja m,m utbytt?

sl
38
slarva
740iA -97
Passat Alltrack -13
Hej.

Som rubriken lyder, hur är det med dom bilar som fått allt bytt, har dom fått nya uppgraderade delar som ska hålla eller lagas dom med likadana delar som satt sedan tidigare?

Om dom lagas med nya uppgraderade delar så borde dom väl vara safe att köpa? Eller finns det fall där även dom nya delarna har gett upp i förtid?

Om man hittar en bil som har allt utbytt och man planerar äga bilen ca 2 år/2000mil borde det inte vara lungt att köpa denna då?

Mvh Dennis
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Oavsett om det uppdaterade delar eller inte måste det väl ändå kännas bättre att köpa en sån än att köpa en som inte fått något bytt?

Om det är bytt på verkstad borde de ju finnas kvitto på vad som är bytt, står de inte spec på delar där borde ju verkstaden svara på vilka delar som sattes i.
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Vågar man köpa vag så lär man våga bmw :)
sl
38
slarva
740iA -97
Passat Alltrack -13
Mikboi: ja det är väl sant :) Jag hade dock inte ett enda fel på min förra 2010 passat på dom 34.000mil den gick innan en älg hoppade in i fronten, inte ens en framvagnsdetalj, bara servade och bytte bromsbelägg.
Men nog om det :)

Hur är det med N47T motorerna från 2014? Är dom inte lika drabbade, eller går dom bara lite längre innan det händer?

Har sett på en 320d xdrive touring -14 som gått 12.000mil som jag tänkte skulle få ersätta min Alltrack. Men den snackar vi inte 2 år ägande på utan den blir i min ägo tills den inte går mer eller är krockad med en älg, jag åker ca: 4000 - 4500 mil per år. Kommer jag kunna ha bilen 4-5 år utan att vara orolig för kamkedjan?

2 år/2000mil gäller min sambo som vill ha en 123d -08, vi har hittat en som allt är bytt på så jag tror vi provar den åt henne.
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Jag hade dock inte ett enda fel på min förra 2010 passat på dom 34.000mil den gick

Jajaja :)
Min 118d 2011 har N47n och den hade väl första uppgraderingen på kamkedjan tror jag, sedan kom det en till. Jag köpte bilen när den gått 20.000 mil och den är nu uppe i 28.000 mil. Så vitt jag vet var inget gjort med kedjan före min tid och den rullar ännu tyst och fint utan rassel. Men då kör både jag och förra ägaren mest längre turer av pendlande och jag byter olja efter 1500 mil istället för de 3000 som BMW tycker räcker. En bil med den motorn som gått mest småturer med många kallstarter och fått longlife-service skulle jag inte vilja ha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.