|
|
|
|---|---|
|
Behöver nya fälgar till sommarn och tänkte köra något likt dessa 3 alternativ nedan. Men vet någon vilka dimensioner som är vad det vill säga fälgarnas namn och vad dom kör för ET, mått? Gissningar och eventuella namn på fälgarna uppskattas! 1. Länk 2. Länk 3.Länk Just nu har 15mm spacers på ett par ocean fälgar. Satt på när jag köpte bilen så endast bytt från 245 bak till 275. Men känner att jag vill byta ner mig och sänka bilen. Nuvarande mått är: 245/30x20 "9.5 275/30x20 "10 | |
|
Inte helt 100 på vad du är ute efter, du skriver ”byta ner mig”? Vill du ha mindre fälgar än vad du har i dag? Enligt länkarna verkar det tvärt om? Inte en aning vilka fälgar det kan vara tyvärr. Skulle tippa på det är måttbeställt med tanke på den extremt breda fälgbanan. Gällande ET och andra mått i dessa fall är omöjligt att säga då det är exceptionellt breda fälgar med tokmycket stretch på däcken. ET20 är standard på både 7” och 8” e39 om jag inte har fel för mig (mina 2 är typade så iaf) men där är utrymme att lägga på bredare, hur mycket är svårt att säga. Inåt en hel del då många kör med 3 seriefälgar på sina E39or med ET runt 40 vilket gör att de hamnar långt in. M5 har 9,5” bak med ET22 och då är där mer plats kvar. Mer camber vid sänkning tillåter bredare fälg med. Vet inte om detta hjälpte nåt tyvärr... |
|
|
Här har du katalogen för originalfälgar: Länk |
|
|
Byta ner mig kanske var fel ord. Men i mina ögon ser ingen av fälgarna ut att vara 20 tum som jag har nu. Varför jag frågar om någon vet mått är för att jag vill veta något som funkar med stretchade däck och denna typ utav fälg. Är ju ingen direkt sport/racing fälg jag är ute efter utan mer utseéndet jag vill ha likt dom på bilderna. Så frågeställningen kvarstår. Är det någon som vet vilken typ utav märke av fälg som dessa kan tänkas vara på någon utav bilderna? Samt är det någon som tidigare brukat en E39 540 eller liknande 5-serie äldre modell 96-2004 som vet vilka mått som går och vad som inte går. Kör redan 15mm spacers och tänkte beställa en 2cm istället för få dom längre ut. Har 50mm hjulbultar just nu så borde räcka gott så sätt. Är 5x120 på dessa bilar och tror orginal ET är 20? Så: Vilka mått passar på fälg i stance-väg om man 1. skall köra helt utan spacers 2. om man kör 15-20mm platta mellan Får man på 18x9.5 och typ 245däck och kan sänka ner ordentligt utan större problem? Vill inte gärna beställa, testa mig fram utan blir väldigt tacksam om någon som experimenterat innan kan ge sin input om vad som funkar och vad som icke går alls. (utan att köra nå widebody) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.