|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon vet om det finnas att få tag i helst i bok form alt digitalt? Kommer som sagt bygga tryckday bil så mycket som kommer ändras/byttas är mest intresserad av oem nm åtdragningarna ska nu under julen bytta till kw dämpare och behöver närmast få tag i vilket moment fjäderben m.m ska ha inför byttet Blicken, pilen, filen | |
|
jag vet bara denna : Länk |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Haynes finns också (har en sådan för min E87 120i), den täcker även E82 men däremot täcker den bara 4-cylindriga motorer (så din N52-motor täcks inte in här). Vill man täcka in just motorn kan man köpa manualer för andra modeller som använde just den motorn (vissa avvikelser kommer dock att finnas). Men du får nog göra som jag brukar göra - jag pusslar ihop information från många olika källor. För att exempelvis täcka E30 och M54-motorer så har jag både Bentley, Chilton och Haynes för just E30-modellerna samt även delar av inskannade verkstadsmanualer från BMW för dessa modeller men även ETK online (www.realoem.com). För M54-motorer har jag samma flora av främst Bentley E46 men även Haynes för E46 och E60 samt både ETK online (www.realoem.com) och såklart TIS online (www.newtis.info) som pellepirat nämner. |
|
Tack för svaret ha kollat runt där kan nog hitta det jag söker men är det någon som vet någon mer lätt orgenterad verkstads handbok så bara hojta till! Antar att bilen är så ny att den bara finns digital wsm till verkstäderna Tack än en gång för svaret! Blicken, pilen, filen |
|
|
Tack för ditt svar också bmwslangen höll på att skriva inlägget så missa ditt svar (tar tid med sonen i närheten) ja jag får väll pussla lfrån olika käller men har varit van vid att ha original verkstadshandbok till var bil jag haft och jobbat efter den så vet man att inget missas är något av perfiktionist så giller det upplägget Blicken, pilen, filen |
|
Är också lite av en perfektionist, så vet hur du har det :-) Mig veterligen (inte särskilt kunnig inom detta område) så är dagens workshop manÿler inbyggda i de olika serviceprogrammen, i BMW's fall ISTA+, och det lilla jag sett och jämfört så har du samma info i ISTA+ som i TIS online (iallafall för det vi pratar om här dvs steg-för-steg instruktioner och momentvärden) - så TIS online är original verkstadshandbok så att säga. |
|
Ha kollat en del och funderar typ på att skaffa denna låter vettig när man läser om den sen är frågan hur den är att söka/jobba med men kanske värt att testa? Länk Blicken, pilen, filen |
|
Har gjort lite noggrannare research och emanualonline.com är inte att rekommendera. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.