|
|
|
|---|---|
|
I samband med en skadegörelse på min z3 fick BMW verkstaden (Holmgrens bil) byta ut läderklädseln till ryggstödet på passagerarsidan. Nu ser det inte klokt ut med förarstolens blekta och slitna ryggstöd. Enligt bilverkstaden kostar det 7000kr att köpa läderklädseln till ryggstödet på förarsidan. Låter inte klokt! Någon som vet var man kan köpa billigare? | |
| Ja, hos en tapetsör som klär om möbler | |
|
Eller färga om den blekta. Länk |
|
|
Ok, tack för tipsen! Hörde någon som sa att om man vill spara in en slant så kan man testa och färga skinn själv som man kan göra med skinnsoffor. Är det någon som har erfarenhet? Var köper man sådant "färgkit" och finns det någon bra länk på nätet som visar hur det går till? |
|
|
Catch_me har gjort det med gott resultat. Länk Efter att ha sett hans resultat var jag själv på väg att göra det på min gamla lågmilade Volvo 740. Jag hittade istället en begagnad fräsch stol till samma pris som färgkitet kostade, så det blev aldrig aktuellt med omfärgning. |
|
| www.leathermaster.se har. Bra att ha en airbrush till hands. Ta kontakt med patrickPUNKTnybergATleathermasterPUNKTse så kan du skicka skinnprov till honom, så blandar de din kulör. | |
|
Kolla in ett tyskt företag. Volico volico.de De säljer originalfärg till tyska bilar. Bra priser och toppkvalitet. Jag målade om en nednött MB SLK inredning ( inte stolarna) eftersom deras målade plastpaneler ofta tappar färgen. Resultatet blev nyskick! Färgmatchningen var nära 100%. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.