AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.194

e39 523 -98(Inge blinkers, helljus osv och död radio)

al
2
alexanderkl
523 -98
320 -16
Hej nu har jag problem med min e39a. blinkers, helljus osv, fungerar inte invändigt men allt fungerar som det ska på utsidan. Jag har kollat runt en massa på internet men hittar inget som får det att fungera. det jag har gjort är att byta LCM, kollat alla säkringar även kollat säkringarna under passagerar golvet och det fungerar inget som är skadat eller något, batteriet är även nytt. är det någon som kanske har en aning om vad felet kan vara?
har även gjort testet man kan göra med instrumentpanelen för att se om allt fungerar och då lyser blinkers osv, det verkar lite konstigt.
Hoppas någon kanske har någon aning vad som kan vara fel
och radion fungerade innan men bilen dog pga av dålig generator så byte den och efter det fungerar inte radion längre.
tack på förhand
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Kolla felkoder är nog första och enklaste steget.

// Magnus

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det har varit fall liknande detta som berott på eftermonterade stereo som stört ut instrumentet. Du säger också att radion är död, jag skulle ha kollat lite på hur det ser ut där bakom och hur det är kopplat.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
al
2
alexanderkl
523 -98
320 -16
Jag fick fram felkoder på instrument panelen
- Gong tone t1, t2, t3
- Instrumentation bus(i-bus)
- Faulty entry for internal fault in lights module

Har även fel koder på ZKE(central body electronic)
- Fuse or lead for load circuit 1 och 2

Har testat att koppla ur stereon innan och testat blinkers då men det Funkade inte
Har kollat bakom radion kablarna verkar va bra, men radion fungerade innan batteriet dog, så läste något om att radion kan va i transport mode och hur löser man det?

K2
348
K2
523i -97
Blev det någon lösning på detta och i så fall vilken?

Sitter med ett snarlikt fel e39 -97, 523i.

- dvs blinkers funkar utåt men syns inte i instrumentpanelen, inget tick-tock ljud heller helt dött invändigt. Helljusindikatorn i instrumentpanelen visar inte heller att helljus är på när det besvisligen är på i verkligheten.

Mycket tacksam för vägledning här för jag antar detta inte accepteras av besikningen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En kundbil E39 med liknande fel hade monterat en adapter till mobilen mellan stereon och ordinarie kontakt. Tog bort den och då funkade allt som det skulle igen. Så modifikationer kan framkalla detta

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
K2
348
K2
523i -97
På mitt exemplar av e39 523i -97 är ljudanläggningen helt original, finns inga mysko adaptrar någonstans. Frågan är hur man mest effektivt kan felsöka detta problem. Ska prova om Carly (fd BMWhat) kan läsa ut någon felkod i någon modul men väldigt knepigt problem detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.