|
|
|
|---|---|
|
glad ihågen tänkte jag köra hem från garagen, fick kärringstopp och nu vägrar den starta... droppar koder på kamaxelgivarna men den gick ju jätte fint efter att jag bytt...startade en gång och gick 10-15 på tomgång hur fint som helst....så tror ju inte att det är fel på givarna.. kan vanos ställa om allt så den hamnar i nåt konstigt läge ? | |
|
känns som den kanske kanske kuggat om...för efter att jag startat den så gick den fint på tomgången i 10-15 min, sen så körde jag en bit och skulle över ett väggupp 30 m från garaget, fick då ett kärringstopp...som kanske inte va det utan att faktiskt när jag la lite mer gas så hoppade kedjan. inte upplevt rassel tycker jag tidigare men varit dåligt med oljebyten på den så till den milda grad att en av vanos solenoiderna fastnade mekaniskt... känns som det enda som är rimmligt är att den kuggat..får ju 2a9a och 2a9b...frågan är ju om det räcker att nolla maskin och slänga på en ny sträckare eller om det är kedjebyte och hela den konkarongen |
|
|
Låter mer som det klassiska M54 problemet. Kort sträcka och sen stopp så surar den ner sig totalt och/eller tappar kompression. Är den manuell så prova att bogsera igång den. Är det en automat så kan du prova att försöka starta den och samtidigt hålla gasen i botten, då stänger den bränsletillförseln. Annars plocka ur stiften och gör rent och torka dem. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Är nog rädd att det är mer än så den gick förjäkla dåligt efter att jag först bytt packningen, och vägrade starta efter att jag stängt av den. Tog upp allt en vecka senare dvs igår kväll nollade kammarna som stod väldigt konstigt och efter det så startade den ju så fint och gick som aldrig förr på tomgången för att stanna efter 30 m med ett donk typ Så känns ju mer som att den kuggat eller i värsta fall kedjebrott. Dock så har oljan varit väldigt eftersatt så kan tänka mig att sträckaren gett upp ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.