|
|
|
|---|---|
|
Hej! Säkert en mycket enkel fråga. Jag förstår inte vilken dämpare bak jag ska ha till min e46 330Ci -03. Vet att jag sökte runt för några år sedan och om jag minns rätt har alla 330 coupéer sportchassi. Tänkte beställa från bildelaronline24 och hittar en Länk men jag får det inte att stämma med OEM numret. Finns det tre varianter av dämpare på e46? Standard, sport och M-sport eller hur ser det ut egentligen? Tacksam för hjälp! MVH | |
|
Enligt RealOEM är det antingen: 33526757045, eller 33522282461. XXX61 är sport suspension settings. |
|
|
Knappa in dina sista sju symboler i chassinummret hos någon av alla BMW Vin decoders som finns på nätet, så får du upp en utrustningslista hur bilen var specad/byggd från fabrik. Där framgår om du har sportfjädring eller M-sportfjädring. Står det inget om det är det standardchassit. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack så mycket. Jag har tittat och som du säger framgår det inget bland vin koderna. Antar det är standard då. Mycket förvirrande då jag hört att alla 330Ci är utrustade med sportfjädring, men det är inte samma benämning som "sport suspension settings" enligt RealOEM. |
|
|
Kan ngn hjälpa mig att finna utrustningslistan till min E46 Cab? VIN: WBABS11070JX64832 Har ägt bilen i 18 år och den lever nu pensionärsliv i Spanien och jag vill byta stötdämpare o länkarmar fram men kommer inte ihåg vilket chassi jag har.... |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det ser ut att vara helt vanligt standardchassi. Det sportigaste tillvalet är S255A Sports Leather Steering Wheel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.