|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte beställa en ny bil :) X5 e45 Sportvxl. Carbonsvart Vernasca Coffee -M-sport Innovation (S0ZGI) BMW display key Helljusassistent Driving Assistant Professional BMW Laserlight Head-Up Display BMW Gesture Control Travel (S0ZGT) Panorama glastaklucka Bagagenät Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. Bagageutrymmespaket Travel & Comfort System Extra: -Akustik laminerade främre sidorutor & tonade bakrutor -BMW Individual högglans Shadow Line med utökat innehåll -Komfortstol fram, el. inställbar -Värmekomfort paket fram -Harman Kardon högtalarsystem -Bluetooth-förberedelse Professional &Wifi hotspot -Komfortöppning -Dragkrok infällbar Jag funderar över nightvision & Integral styrning ? Något jag har glömt? (Har barnstolar bak så inte valt stolsvärme där) Tänkte lägga en beställning imorgon. | |
| Navigation är numera standard? | |
|
När du ändå har en så pass omfattande spec släng dit NV med, det är bra å ha! Och eftersom du har barn i bak så varför inte Rear Seat Entertainment Professional? Jag har det på sjuan och barnen älskade det när de var mindre. Vet iofs inte om det går att få till X5 men har bestämt för mig att jag sett det på några. Niklas Fransosen |
|
|
Ja ganska mycket som ingår faktiskt i standard. Bla. AGe Drive Services 6AK ConnectedDrive Services 6C3 Connected Package Professional 6U3 BMW Live Cockpit Professional Tyvärr sitter de bakåtvända, men tittade på Entertainment. |
|
|
Jag hade lagt till ventilerade säten, väldigt skönt på sommaren speciellt om man kör långt. Sen hade jag nog lagt till bmw recorder, relativt billig och en bra "försäkring" om det skulle uppstå tvister vid ev krock. |
|
| Recorder var smart, får nog prova sätena först. | |
|
Ett eftermonterat och integrerat DEFA-larm håller tjuvarna borta. Bättre än stdlarmet. Svankstöd ger det där lilla extra. Parking Assistant Plus. Lycka till med en trevlig bil! Asken |
|
| Asken: ingår det inte svankstöd i komfortstolen? | |
| Jo svankstöd ingår i komfort, likaså Parking assistant plus i Innovation. | |
|
Jag skulle inte lägga pengar på vare sig integral styrning eller night vision. Några kommentarer: 1. Laserljus (5AZ) ingår inte i ZGI, det lägger du till för 13200, nyttan med dessa ljus är ytterst begränsad men du får en snyggare ”ljusdesign” så enligt mig är det värt det, jag valde det. 2. Vilken fälg hade du tänkt? Jag skulle uppgradera till 21” Då får du en finare stance på bilen, 22” går tyvärr inte att kombinera med krok på 45e 3. Jag har valt soft close (323) vilket ger en värdig och skön lyxkänsla 4. Välj till aktiv sätesventilation (453) 5. Luftfjädring ska en G05 ha, det har du som standard i 45e 6. Tyvärr kan du inte välja kupévärmaren (536) till 45e vilket annars är ett måste 7. Överväg att välja individual skinn, relativt billigt tillval ovanpå M-sport och det ger en betydligt lyxigare känsla. 8. Drive recorder (6DR) kom som tillval till MY-20, prisvärt! |
|
|
Reg, tack för feedback. 1. Precis jag har lagt till lazer(finns ju som tillval i paketet) 2. Carbonsvart met hade jag tänkt, Skrev inte det men valt 21" M Lättmetallfälg Y-eker 741 Bicolourrunflat 3. Har småbarn så vågar inte det ifall fingrar kommer emellan. 4. Skall kika på det. 5. Luftfjädring är standard på 45e 6.ok. 7. Ok skall kika på det (har ju valt Vernasca Coffee nu) 8. tror jag lägger med den bara 2k extra. |
|
|
Angående Soft Close så förstår jag ditt resonemang, jag har också små barn, men det är inget problem, om ett finger kläms så sker det innan själva funktionen går igår, jag skulle snarare säga att risken att klämma fingrar minskar eftersom man aldrig drämmer igen dörren och bara ”lägger” in dörren. Coffe kan du få med utökat individual skinn (VAHF), då får dels ett skinn med högre kvalitet, det är genomfärgat, det är skinn även på mittarmstödet samt nedtill på mittkonsolen samt att det är delvis quiltat vilket är väldigt snyggt, jag skulle säga att det är väldigt prisvärt om man redan betalat för M-sport. Själv så har jag behov av 7-sits och valde därför 40i, jag har haft den i 4 veckor nu och jag är extremt nöjd, hoppet från förra generationen är väldigt stort, större än jag trodde. Lycka till! Richard |
|
| Du kan både värma och kyla ner kupen med hjälp av batteriet. Den stjäl ett par km räckvidd och går bara om du har mer än 50% laddning men tror inte du kommer sakna en vanlig kupevärmare. | |
|
Har rätt dålig koll på BMW numera men om 7-sits finns som tillval på X5 ihop med hybrid hade jag valt till det. Annars tycker jag en bra tumregel för en lite lyxigare SUV är (oavsett märke egentligen): - Bästa möjliga sittkomfort om så krävs uppgraderade stolar - Lyxkänsla med rattvärme, skinn, panorama och värmare (standard på hybrid väl?) - Bra ljudsystem - Snyggt utseende som ex M-sport, uppgraderade strålkastare och tillvalsfälgar - Dragkrok (Man kan sen diskutera vad en ny X5 har på campingen att göra men många i detta land verkar älska att pysa runt med en släpkärra på helgerna så det kan göra nästa ägare glad) :-) Night vision, soft close och allt annat krims-krams kan man unna sig om man verkligen vill ha det och kommer ha nytta av det samt inte behöver ta hänsyn till andrahandsvärdet. Om det är samma carbonsvart som tidigare så skulle jag vid leverans ge den bästa möjliga lackskydd. Det är en väldigt känslig lack för både repor och smuts. Vad får du för leveranstid? |
|
|
45e går inte att kombinera med 4UB (Tredje sätesrad), detta då batterierna ligger där de extra sätena är. Den värmare som kommer med 45e går inte att jämföra med en bränsledriven motsvarande, dels avseende kapacitet och dels att den är beroende av laddningsgraden i framdrivningsbatteriet och således även på tillgång till laddning. Jag hade carbonsvart på min förra (F15 40d), den snyggaste färgen men är helt beroende av lackbehandling då den är mycket känslig. Till min G05 valde jag istället safirsvart. |
|
| Vad får man för rabatter på en sådan pjäs? | |
|
Då blev den beställd igår enligt nedan: X5 e45 Sportvxl. Carbonsvart Vernasca Coffee -M-sport Innovation (S0ZGI) BMW display key Helljusassistent Driving Assistant Professional BMW Laserlight Head-Up Display BMW Gesture Control Travel (S0ZGT) Panorama glastaklucka Bagagenät Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. Bagageutrymmespaket Travel & Comfort System Extra: -Akustik laminerade främre sidorutor & tonade bakrutor -BMW Individual högglans Shadow Line med utökat innehåll -Komfortstol fram, el. inställbar -Värmekomfort paket fram -Harman Kardon högtalarsystem -Bluetooth-förberedelse Professional &Wifi hotspot -Komfortöppning -Dragkrok infällbar -Inegral styrning -Night Vision -Värme i baksäte Listpris ca 1,072,000kr ca 12% fick jag (enligt vårat ramavtal, svårt att få bättre på så ny bil tydligen lev v20 ca) |
|
| En sak som jag glömde nämna är 4-zon klima, har man regelbundet passagerare bak så är det värt, det är inte bara att man kan ställa in tempen utan det innebär även luftutsläpp i respektive B-stolpe. Dessutom är det väldigt snyggt bak och hör till en bil av denna kaliber! | |
|
Värmaren är helt ok på 45e, värmer upp bilen och rutorna är is fria. Min 530e däremot är inte alls så bra |
|
|
Grattis Slippy till en förmodat härlig bil! Nu har man börjat vänja sig vid "grillpartyt" på X5-an och med rätt outlook så ser de läckra ut. Jag vet att de har/hade en svart 40i stående i hallen i Uppsala med feta fälgar och M-sport som såg riktigt läcker ut. Carbon svart har alltid längre tillbaka varit en svår färg men jag tror den har blivit bättre med åren. Den är säkert på samma nivå som Safir svart idag. Däremot så skulle jag nog själv valt Safir svart på just en X5-a. De F15 jag har haft har jag kört svart/svart. Det är safe när man ska sälja. Väldigt bra spec för övrigt som jag säkert hade vält själv. Grattis! @REG nyfiken på varför man väljer en 40i? Bensinare och SUV. Givetvis en läcker motor men jag skulle nog iaf köra diesel eller hybrid i en X5-a. Men har sett att man plockat hem många 40i hos åf. Jag vet att BMW Sverige antagligen har någon deal på många bensinare som man ger större rabatter på än på motsvarande dieslar, vilket kanske skickar tillbaka kalkylen till samma nivå som dieslarna men hur blir andrahandsvärdet? Iofs säljs det ju många Porsche SUV bensinare. /Anders |
|
|
Svaret är tvådelat, hybriden går bort direkt pga att den ej går att kombinera med 7-sits. Bensin eller diesel, hade 40d på min F15, fantastisk motor, men ljudet och känslan i en 6-cyl bensin är svårslaget. M50d blir för dyr i skatt och försäkring tycker jag. Jag är supernöjd, bilen känns väldigt pigg och jag gissar att motorn egentligen ger mer än 340HK, den drar ett par deciliter mer än 40d men det är det absolut värt skulle jag säga! Andrahandsvärdet påverkas inte av valet bensin eller diesel, inte heller rabatterna skiljer sig vid nybeställning då ÅF marginaler inte påverkas av vilket bränsle bilder går på! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.