|
|
|
|---|---|
|
Har en m5 93 touring. kommer ett vinande/ burrande ljud när jag står på tomgång och släpper kopplingen, när jag trycker ner den tystnar det..... ljudet finns även på ettan samt tvåans växel när ja kör i väg .... : ( vad kan det vara ?? bara byta vxl. låda eller ??? | |
|
Tjenare kan vara utrampningslagret men vet inte riktigt eftersom du skriver att den låter när du kör med men när du står stilla å det låter så så tror jag att det är utrampningslagret!! M.V.H //Fredde |
|
kneta |
Hallå. hade samma ljud på min bil det är lagerna i bottenstocken som låter. |
| Precis som kneta säger är det bottenstocken i lådan som låter. Om man släpper upp kopplingen och får oljud så är det lådan, trycker man ner kopplingen och får oljud brukar det vara urtrampningslagret. | |
|
Tackar !! Har fått mina aningar bekräftade !! vet att det är ganska dyrt att renovera samt att man behöver en massa specialverktyg som typ 2 st i hela Sverge har...! Någon som har en bra låda ligger ?? |
|
|
Misstänker att jag har problem med Bottenstocken på min bil. Vad kostar det ungefär och är det ett stort ingrepp ? Har en M5 -91 Tacksam för svar så att jag kan ordna det snarast !! |
|
|
På min m5-e34 95:a hade jag samma ljud och fick förklaringen att det massiva svänghjulet i lådan låter så, fullt normalt. Ingen växel i och koppling nedtryckt. Fick ny koppling på garantin ink urtrampningslager och det kändes och lät likadant, slutsats inget fel, massiva krafter som låda och koppling ska klara därför finns ljudet. Nu beror ju såklart skick mm på den individuella bilen men hoppas detta kan vara lite vägledning. PS lådan blev mer lättväxlad när olja vart bytt. ASken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.