|
|
|
|---|---|
| Införskaffade för en tid sen en F11 med dieselvärmare. Väldans skönt att ha värmare men tycker att jag får in avgaser från värmaren i kupen när jag kör. Några andra med samma erfarenheter och någon som i så fall har nån lösning på vad man kan göra åt det? | |
| Vet en X3-ägare som hade detta problem på en bil under året gammal. Då var det dålig fastsatt mellan avgasrör och partikelfilter om jag inte minns fel. Men detta har uppstått nyligen för dig? Inte funnits hela tiden? | |
| Har köpt bilen alldeles nyligen och har känt avgaslukten lite av och till. Funderat lite på om det kunde vara nån läcka på avgassystemet till motorn men tycker att jag borde hört något missljud då också. Så, relaterar det till värmaren. Tycker också att jag känner avgaslukten redan när jag sätter mig i bilen innan jag startat motorn (men efter att värmaren varit igång). | |
|
Min F11 har en bränsledriven kupévärmare. Det är bara då jag backar ut från garageuppfarten jag ibland kan känna avgaser från den. Troligen för att det är dåligt med luftcirkulation på uppfarten och avgaserna kommer in genom det ordinarie luftintaget. Tre sidor av uppfarten är täckta: huset, garaget och ett plank. Men det är mycket kortvarigt och under färd har jag aldrig känt några avgaser. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
| Hade en F11 utan värmare, vid 0 gradigt luktade det rejält. Visade sig vara en packning i avgassystemet som var felmonterad. Finns en del trådar om detta problem just när det gäller F10/F11. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.