|
|
|
|---|---|
|
Ja, som rubriken lyder. Jag har vibrationer från tomgångsvarv och uppåt i min 325 a från 2010 Efter lite googlande pekar det på att vulkningen har släppt. Frågan är om det går att limma. Verkar inte allt för knepigt att byta, ev måste kylfläkten ur. Leebmann billigast med 328,14 €. Vad trer ni? /Anders | |
|
Det är bara byte som gäller. Inte säker på om fläkten måste ut på din bil. Jag bytte på min 530xd för några år sedan. Gjorde bytet från undersidan, tog bort fläkten och täckplasten under motorn. Det knepiga var hur jag skulle låsa vevaxeln medan jag lossade den gamla och monterade den nya svängningsdämparen. Löste det med hjälp av en kofot där korta sidan låste startkransen mot svänghjulet och en domkraft för att hålla kofoten i läge. Du får inte låsa svänghjulet med stiftet som används byta av kamkedjor etc. Är för klen så den kommer att knäckas. //Göran |
|
|
Tack för dina tips, jag får mecka när vädret tillåter.. Bavaria Uppsala skulle ha 7 700 riksdaler för bytet, men då ingick komponenten också.. ;) /Anders |
|
|
Uppdadering.. satte dit en bättre beg dämpare idag, men jag vet inte om det blev bättre? Lite kanske, eller så är jag för petig.. det var lättare än jag trodde iaf, upp med fläktpaketet så blev det oceaner (nåja) med utrymme. Jag ska ta den gamla till någon som kan mäta om den kastar. Vulkningen ser ok ut.. Svänghjulet annars? Brr... Det skulle höras vid omväxlande körning på 1.an/backen som ett klonkande ljud sa en mek och det gör det ju inte. Motorfästen? Taskig spridarbild på någon av dem? Den har rullat 9 550 mil,är uppskrämd och går som ett skott. (325 N53 med 3-stegsinsuget och lite annat) /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.