|
|
|
|---|---|
|
Har precis införskaffat mig en 530d med 6hp28 lådan tänkte höra med er om någon som har provat xhp steg 2 resp 3, vad är era erfarenheter? Är steg 3 för"hårt" eller det funkar även bra att ligga o cruisa med? Har lite beslutsångest för man vill ju inte betala 1gång för steg 2 om steg 3 funkar lika bra utan en massa hugg och studs? Tacksam för tips! MVH Johan | |
|
jag kör steg 2 och tycker det fungerar bra, det är värt att köpa "custom" licensen med så att man kan in och "mappa om" sitt steg för bäst prestanda. Te.x flytta tillbaka växlingspunkter lite, min 535D växlar vid 4400 RPM istället för 4750 , det gör att jag hamnar mera mitt i mitt effektregister med mera vrid etc. steg 3 är rätt onödigt på gatan och skall enligt XHP vara det enda steget som sliter lite mer på växellådan jämfört med helt original. största skillnaden mellan stegen är väl om du kör mycket i det manuella läget, då växlar inte lådan upp av sig själv utan det är helt manuellt så att säga. Har faktiskt inte provat steg 3 själv. |
|
| Kanske ska hålla mig till steg 2 då 😁 | |
| Vilken mappning valde du till slut? Har en E92 N57 automat så samma motor och växellåda, går i samma tankar som dig. Känner jag mig själv kommer jag inte nöja mig med steg 2 utan riktigt bra argument 😏 | |
| Jag valde steg 2! Fungar riktigt bra enligt mig, vill inte riskera att min låda som gått 27k mil havererar så jag valde det alt, som passa mig bäst :) jag har m57 inte N57 motorn med 6hp låda | |
|
Ah, nära nog! ;) Hur rapp blev den, ångrat att du inte körde steg 3 i något läge? |
|
|
Det ända jag märkte var att den växlar tidigare och inte gör kickdown så for man rör gasen hela tiden, manuella läget blev nog fan dubbelt så snabbt som orginal. |
|
| Låter ju som en dröm! Blir jag av med oljesörplandet på 1:a och 2:a växeln, plus lite snabbare växlingar borde jag bli nöjd! Men mycket vill ha mer... ;) | |
|
Blev steg 2. Första intrycket, så här borde D ha varit inställt från fabrik! Kan inte säga så mycket om S och M läget ännu, vill låta lådan anpassa sig några mil först. Nu är det stora mysteriet, varför har BMW inte tunat lådan såhär från början? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.