|
|
|
|---|---|
|
Vad jag kan tyda genom att endast kolla på dropparna på garage golvet läcker det från 2-3 olika ställen i frampartiet på passagerare sidan. Lyfte upp henne här om dan och då tog jag en titt. Tog ett par bilder också som förhoppningsvis kan hjälpa mig att få ett hmm från forumet ångande läckaget. På första bilden ser man en droppe kylarvätska på den nedre slangen intill kylaren. Hela slangen är täck av nån vätska antagligen glykol. (OEM: 11531436408 ) Andra bilden är det två droppar olja på A/C kompressorn. Gissar på att det droppat från högre upp i motorrummet. Tredje bilden är på servostyrning som antigen läcker "power steering fluid" eller också blivit täckt av olje läckage från ovan. Fjärde bilden har själva Power Steering pumpen en droppe motor olja på sig. Femte bilden... sist men inte mist finns det kladd och lite olja som läcker vänster om cylinder 6 (längst nere till vänster på motorn om man står och kikar under motorhuven). Så på rak arm gissar jag på att huvud packningen läcker och droppar oljan lite här och där innan den nåt marken. Sen är det kanske dags att byta kylarslangen. Både oljan och kylarvätskan har jag haft koll på under flera månaders och har aldrig behövt fylla på nån av dem. Så det är ett minimalt läckage men ändå tillräckligt för att hela motorn ska se alldeles grisig ut och för att jag vill ha det fixat. En liten plus fråga som ni kan se på sista bilden misstänker jag att olje nivån är för hög i motorn då oljan går över högsta markeringen på stickan, kan detta orsaka saker som läckage från huvudet? Vet att det ej är bra så om det nu är för mycket ska jag lösa det först. Gissar på att när senaste olje bytet gjorde lyfte dem bara upp framdelen. Så lite gammal olja stanna kvar och sen fylldes den nya på. Sammanfattningsvis hoppas jag att jag gett tillräckligt information för att få några bra tips och kanske t.o.m en lösning :). Bilderna: Första bilden: Länk Andra bilden: Länk Tredje bilden: Länk Fjärde bilden: Länk Femte bilden: Länk Oljestickan: Länk Mvh Anton. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.