|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar kort & gott om dessa fälgar kan passa min bil. Fram 8,5 x 19” med 235-däck. Bak 8,5 x 19” med 265-däck. ET 35. Original 225/55/17 ET34. Jag har försökt att googla fram det men får inte riktigt rätt på det. (Ursäkta min okunskap, hoppas att nån kan hjälpa mig m svar) | |
|
Spontant känns det inte bra...! Då du har X-drive bör du ENBART använda dig av de dimensioner som BMW anger på fälgar och däck, annars riskerar du att knäcka fördelningslådan (=dyyyyrt) pga. olika rullomkrets på däcken när du kör olika bredd/profil fram/bak. Dessutom bör du av samma anledning enbart använda BMW-OEM-märkta däck (stjärnmärkta) av samma tillverkare/modell, då de är finjusterade i storleken så rullomkretsen fram och bak håller sig inom tillåtna toleranser. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar Johan B, det var det jag misstänkte. Har för mig att jag läst nånstans att det finns ”original” 19tums till min bil istället. Då ska man köpa 225/45/ 19 fram & 255/40/19 bak. Så kanske bäst att hålla sig till det. Samma med stjärnmärkningen av däck. Hittar ingenstans ett Konkret svar Exakt var jag kan köpa dom, vilket märke som är bäst samt pris. Så orkar nån hjälpa mig m detta blir jag oerhört tacksam. |
|
|
Om du ska köpa från t ex. däckonline.se kan du kryssa för BMW som OEM-märkning när du söker efter däck i en viss dimension. Då kommer det upp däck som har stjärnmärkning (BMW-OEM). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack, ska leta upp det på Däckonline. Har du själv nåt märke du anser är bättre än nåt annat? Jag pendlar till jobb varje dag, men är också med på BMW’s Driver Training’s ibland. Så behöver ett däck som håller länge men samtidigt har bra grepp för lättare bankörning. |
|
|
Är du säker på storleken, jag tror det skall vara 225/40/ 19 fram & 255/35/19 bak. Robert |
|
|
Ja enligt Däckonline är det dom måtten jag skrev. Länk Jag kanske har skrivit in nåt fel? |
|
|
Lita inte på näthandlares uppgifter... Läs på B-stolpens klisterlapp vilka dimensioner som är listade, alternativt i instruktionsboken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tipset! Det ska jag göra. Nästa bankörning är inte förrän i maj så så hinner jag kolla upp det ordentligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.