AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.463

Det försvinner massa bilar från sverige :(

Sida 2 av 2
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jo, det är väl lite positivt. Men det är långt kvar till 8,75-9,0 kr/€. Det kändes som en mer rimliga nivå, säger jag som lekman. :)
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Vi får väl hoppas på några räntehöjningar så kronan stärks. Blir det ingen nu så kommer kronan att rasa igen.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ja, blir spännande se vad riksbanken gör 19 dec, innan ECB sänkte, var jag säker på höjning. Nu vet jag ej, även om de sagt det tidigare..
I ett 10-års perspektiv stod SEK på topp mot EUR år 2012 och har tappat sen dess drygt 29%

Motsvarande SEK mot USD så har SEK tappat 36% sen toppen år 2011 i ett 10-års perspektiv.

Det är katastrof.
Var häromveckan inbjuden på ett event hos en av de större sportbilshandlarna i södra Sverige. Inte helt överraskande har importen avstannat sedan de senaste 2 åren, i stort sett ingenting tas numera in. Istället förmedlas bilar via kundregister, ungefär som med hus i attraktiva områden. Glansdagarna var för ca 15-20 år sedan när det dels var en stor brist på begagnade premiumbilar ihop med en lägre Eurokurs - tveksamt om det kommer tillbaka då de sålts bra med fina, välutrustade bilar i Sverige de senaste åren.

Det fina i kråksången är att priserna på begagnat hållit sig rätt stabila, ffa på attraktiva modeller.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.