|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Se bytbils artikel Länk över 300 bilar per dag exporteras..:( Svenska kronas värde gör att vi är numera ett U land snart. Massa bilar blir uppköpta och försvinner från landet. tråkig utveckling, helst när fina gamla bilar går iväg från landet. dessa försvann på en månad (oktober), S motorer bilar. M 5 E28 Länk M2 COMPETITION Länk M3 E30 Länk M5 E60 Länk M3 E92 Länk M3 E36 Länk M5 E39 Länk M3 E36 Länk M-ROADST E36 Länk M-ROADST E85 Länk |
| Tråkigt....den extremt svaga valutan är stor bidragande faktor som du säger. | |
|
Sålde min M3 cab 2006 INDIVIDUAL (7500 mil) till Holland i våras efter att ha ägt bilen i över 8 år Jag fick riktigt bra betalt :) |
|
| Sorry, det var i slutet av juli den gick på export | |
thekinglives |
Jörgen: Varför är det tråkigt? måste väl vara kul att få bra betalt? Tråkigt är det ju som svensk att åka söderut genom Danmark vidare genom tyskland till typ Italien och bli ruinerad....... Något är galet, vi bantar ned vår välfärd, ger våra exportföretag konstgjord andning och låter skattebetalarna betala kalaset... Det kostar att vara Europas soptipp. |
|
Hade den ute på mobile.de Sålde den inom 2 veckor Fick en bra bit över 300' |
|
| Bianca, vad hade du fått i Sverige? | |
| Blev erbjuden ca 250' | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Thekinglives: dra det i förlängning. Så har vi bara Kia kvar i Sverige. Det är i mo. Syn tråkigt. |
|
Paradoxalt är 7st av dom 10st bilarna importerade en gång i tiden. Detta är nog bara att betrakta som naturlig balans. |
|
|
Minst en av mina gamla måste bort och tyvärr blir det nog DE Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Apropå U-land Länk | |
|
SEK har tagit massa stryk mot EUR. Vi sålde vår XC90 i Österrike för 90% av vad vi köpt den för men tjänade ändå pengar på det pga växelkursen. Jag säljer min E30 cabriolet nästa sommar, kort sagt, får betydligt mer än i Sverige. |
|
| E28 M5 - räder kungens gamla? | |
| Är det.... | |
![]() 2.226 530d G31
Japp. Kungens gamla. Vi får gotta oss att under nov kom det in en M3 E46 CSL, och en gamla fin 3.0 CSI till Sverige... Alltid något . samt 3st Alpinor :) |
|
Jörgen Det kommer in en fin B5s-08 under Januari från Tyskland. |
|
![]() 2.226 530d G31
lanab.. Härligt... Det ser vi framemot.. Du som köpt ? |
|
Det är ju en rätt tråkig utveckling men den nakna sanningen. Sverige kan inte längre konkurrera med kompetens, efffektivititet och ledande produkter. Då finns det bara ett sätt kvar att konkurrera, att vara billgare än andra och rea ut varor och arbete när man inte längre är bättre eller effektivare. Skulle företagen gå ut och toksänka svenska löner skulle det bli ett jädra liv. Då är det enklare att toksänka kronan så har vi sänkt löner och priser på allt vi exporterar över en natt och import blir dyr. Det är ju det ultimata kvittot på hur det står till i Sverige. Vi har panikkört med negativ ränta för att få fart på landet med kostgjord andning. Det syns ju tex på hur strömmen av beg export/import på BMW bilar har förändrats. Märks dagligen på jobbet med, visst vi får 2% i lönekyft, men kronan sjunker 10% så helt plötsligt ligger timkostnaden lägre i Sverige mot månag andra ländr i EU. |
|
|
Jörgen Kanske, vi får se, det är en handlare som har en inkommande i Januari. |
|
| Positivt är ju i alla fall att kronan stärks nu och är tillbaka på nivån som var i april emot euron. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.