|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW vänner. Är lite sugen på att sticka o kolla på en 530d automat (sportlådan med paddlar) Bilen i frågan är har gått 26000mil, 1 ägare sen ny och har full service bok men frågan öä vad man ska leta efter? Jag äger en 120d som jag har bra koll på men aldrig kollat eller kört en e60. Vad bör man kolla upp noga vid detta milantalet? Är automatlådan ett problem eller den håller i ur o skur? Motor,turbo osv..hur vet jag att allt e ok liksom? Ägsren vill ha 88000sek men sa även att priset ej är huggit i sten utan kan diskuteras. Vad bör man ge för en 10år gammal 26000mils bil idag? Bilen i fråga . Länk Tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh Johan | |
|
Hej En trevlig bil med en kanonmotor, en av de bästa motorer BMW byggt. Vettig utrustning, kanske inte just "exklusiv"... Men verkar bra ägarhistorik. Skulle inte oroa mig för milen avseende motorn. Vid 22000 mil kan man behöva byta mycket chassiet, eller så är en del redan bytt - det måste ju den enda ägaren ha svar på. Personligen gillar jag inte sedanen, men smaken... Kolla att draget går att fälla in och ut, kan krångla. Lådan kan möjligen krångla lite, 6HPXX är inte skottsäker. Kanske oljebyte. Har bilen varit optimerad? kan slita extra på lådan. Men som alltid - kolla skick, historik, service. Om det verkar bra har du statistiskt en bra bil. Kolla också köpguiden här på AP. Matthias |
|
| Tack! Det blev köp :) | |
|
Hej, Äger exakt samma bil 530d e60 uttagen 2010-03 matad med det mesta. Lågan behöver du inte vara orolig, är ju ZF låda. Men byt olja om så önskas, jag kommer göra detta. Min har endast gått 13.000 MIL aldrig vinterkörd. Rostfri och original bilbatteri ! Jag gav för snart 2 år sedan 135TSEK. då hade bilen rullat 10.000 mil. Är nöjd med mitt köp och ångrar inte en sekund! Har inte haft ett enda problem med den! |
|
| Jag fick ner min till 70tkr vilket är jävligt billigt för denna bilen enligt mig! Något stenskott och lite skrapning på kofångare bak men annars riktigt fin! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.