|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Är det någon som kan koda in ett nytt batteri i min 320D 09? Jag har gått från ett 90 Amp AGM till 85 Amp Varta vanligt batteri. Jag har registrerat bytet i INPA men kodningen känner jag mig osäker på. Har tittat på en del Youtube klipp men tycker det verkar vara "yxigt" att koda med INPA,även om det är ett väldigt kraftfullt program.Säkert för att jag aldrig gjort det själv..... :-) Jag bor i Sthlm. //Uffe | |
|
Hejsan, Besvarar min egen fråga. Jag fixade det med NCS Expert och Tool32. //Uffe |
|
|
Snyggt jobbat! Såg inte tråden förrän nu. Hittade du någon bra lathund på nätet? Jag har inte gjort det där själv men det kan bli aktuellt på min e61: såsmåningom. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hejsan Ola Kolla från punkt 4 i texten.Jag använde "ncs dummy profile" i NCS expert. Den verkar stämma med det som står i texten. Vet inte riktigt vad som skiljer dom olika profilerna i NCS Expert. Vet du? Länk Sedan registrerade jag det nya batteriet i INPA under "Engine"på min bil modell. //Uffe |
|
|
Ja precis, NCS dummy profilen använder man just när man gör jobb med NCS dummy. NCS dummy är ett litet smidigt hjälpprogram till NCS. Tack för länken Uffe! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.