|
|
|
|---|---|
|
Efter 34 000 mil så är det nu dags för byte av vattenpumpen på min -99 740iL då den som nu snurrat på sen fabriken har börjat droppa lite vatten via axeln. Tänkte kolla om nån har några tips på vilken vattenpump man kan sikta på, och var köpa? Måste inte vara original men har råd med original om det skulle vara ett bättre alternativ än andra. Känns som man vill ha impeller i metall, gjuten typ, och inte plast. Kanske det är smart att byta tätningar på båda ändarna på de två rören under insuget i samma veva, och termostaten, har ju en sådan med elektriskt karaktäristikstyrning. Lika bra att byta drivremmen med då den aldrig är bytt. | |
|
På mina m50 och m54 snurror har ändå plastpropellern stoppat för dryga 20 tusen mil så jag tror inte man ska vara så rädd för den. // Magnus |
|
|
Magnus. Trots det så verkar de flesta ändå anse att metallimpeller är att föredra. Det är mer vanligt att de i plast lossnar från axeln än de i metal, eller att de går sönder på annat sätt. Men visst kan de hålla länge de med. Men det känns ändå som valet av plast är för att kapa kostnader. |
|
|
Hej, Jag köpte själv original för rätt många år sedan, men det berodde nog mycket på att jag var ny i gamet. Den här firman, liksom tillverkaren(?), brukar få bra betyg. Länk /Lennart |
|
|
Jag köpte en SKF till min 540. Känns gedigen: Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Länk Skadar inte att byta termostat också när man ändå är där. |
|
|
Vill höja ett STORT varningsfinger för Profiteile! Försökte handla av dem i somras och det var nog den sämsta köpupplevelse på nätet som jag varit med om! Betalade med Paypal (som tur var!) i förskott. Efter flera veckors väntan utan delar kontaktade jag dem och efter ytterligare några veckors påtryckningar om att leverera delarna eller återbetala pengarna, fick jag dem till sist efter jag hotat med att dra det via Paypals återbetalningsgaranti. Så jag kommer INTE att (försöka) handla av dem igen! Autopartsmarket.eu fungerade klockrent de gånger jag handlade av dem, så det vore trist om de har slutat... :( Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan: Tråkigt att höra. Jag har beställt av dem ett 10-tal ggr utan problem. Visst, leveranstiden är inte alltid den bästa och kundtjänst svarar inte blixtsnabbt, men det kan jag acceptera när priserna är så pass låga. | |
|
Ja, det var ingen bra hantering av dem vid mitt köp! MEN det jag hörde/läste i efterhand, var att de var på gång att gå i KK/lägga ner verksamheten runt när jag skulle handla av dem, och frågan är hur långt tillbaka dina positiva köperfarenheter går? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte metallimpeller på alla vattenpumpar till V8 och V12? Till så vitala delar hade jag nog bara beställt original - även om det nog anses som allmänt "otufft" på den här sidan. |
|
| Johan: Fick hem en beställning i mellandagarna, så än är de verksamma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.