AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.587

BMW 730 Li UAE-import

Hej

Blev lite sugen på denna: Länk

Ser fin ut på bilderna. Lite speciellt med en modellår 2014 med N52-motor.
Någon som har erfarenhet av UAE-importbilar eller några kommentarer om firman som säljer?

Mvh Johan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
N52 i en 2014? Borde de inte bytt till N53 där kring -09?
På Europamarknaden finns ju inga N52 så sent men det ser tydligen annorlunda ut på andra marknader. Läste något om att svavelhalten i bensinen i vissa länder ligger bakom.

Mvh Johan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Intressant! UAE - Är det Förenade Arabemiraten?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
UAE är Förenade Arabemiraten.

frågar är ju hur den klara vinter. Den är ju utr med
S823A HEISSLAND-AUSFUEHRUNG
inte Kalt land utr som bilar som går till norden har.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilar från arabländerna har ingen katalysator(var iaf så för ett par år sedan), svavelhalter? De har blyad bensin. Man bör betänka att sanden gör slitage när den kommer i sina vindar(subjektiv åsikt). Titta hellre efter en bil i Tyskland om du inte hittar något du vill ha i Sverige. Pris brukar vara relaterat till skick.
Lycka till!
Asken
Transocean
Blyad bensin? Blyfritt sedan 2003

Länk
Jörgen: Ja, det är ju den frågan man ställer sig. Vill ju kunna använda den året runt.

Vet du vad som ingår och ev. inte ingår i bilar som har S823A HEISSLAND-AUSFUEHRUNG? Borde väl vara något i stil med kraftigare AC, kylare eller liknande. Ev. sämre kupévärme skulle ju vara ett problem.

Det enda jag definitivt såg att den inte har är uppvärmda spolarmunstycken. Kanske kan klara sig utan dessa eller ev. eftermontera. Stolsvärme finns (även bak).

Asken: Den här bilen står ju färdigregistrerad i Sverige så det är en fördel jämfört med att starta ett eget importprojekt. Självklart är pris oftast relaterat till skick. Misstänker dock att det kan vara svårt att sälja en bil med UAE-bakgrund och att det därför blir ett lägre pris enbart på grund av det. Sen tror jag många tycker 258hk är för lite i en sjuserie och undviker på grund av det också.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jag kan ej svara exakt vad som är olika. men som du är nog inne på rätt spår.

Ang köpa bil i tyskland, visst, Euro är dyr, men hojta om du behöver hjälp. Läs mer här: Länk :)=

Tackar! Jag ska absolut ha det i åtanke. Som du säger så är Eurokursen inte så fördelaktig just nu. Kommer ihåg när jag letade Z4 runt 2012-2013 och kursen låg på 8.20. Lite skillnad mot idag :-)

Det verkar som 7-seriebilarna ändå ligger hyffsat bra i pris i Tyskland jämfört med andra serier.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.