|
|
|
|---|---|
|
Något att tänka på vid Drivknuts byte yttre höger fran. Samt vart köpa bra grejer förutom hos BMW. | |
|
Tror autoexperten, mekonomen mfl leverar bra delar. Hade ok pris när jag va in och fråga o du kan alltid lämna tillbaka smidigt om de inte passar. Yttre styrled verkar enkelt, sett killar på utube som gjort det på <10 min. Ev behövs momentnyckel om man byter inre styrled Och även specialverktyg för att kunna gänga i hylsorna och dra (trångt på tvären, kolla utube). Slutgiltigen är min uppfattning som glad amatör att det är ungefär samma förfarande oavsett märke när det gäller styrleder och inte särskilt svårt. |
|
| Läste styrled inte drivknut sorry | |
|
Nya bulten man fick med går att använda som en avdragare till gamla knuten. Bara skruva in den så kommer den gamla ut. Nya kan va lite tjorvig att få in, lättast om man är två. Så får en försöka hålla knastret på plats medans den andra trycker in nya knuten på plats. Jag hade inte bytt knastret, man får me ett nytt när man beställer från drivknuten.se. De blir jättelätt deformerat om man inte har verktyg å pressa dit de med. Se till att verkligen få in fett i hela knuten. Kan va bra å ha mer fett än de man får med å fylla damasken med också |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.