|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 320iA från 2006 Jag var iväg och handlade och bilen gick bra, men sedan då jag skulle hem från jobbet så vägrade den starta, och den har ingen gnista. Har kollat alla jordar även till alla spolarna å dom får ström men Verkar ej få signal när dom ska gnista, och alla kan ju ej va trasiga. Tycker mig nu kollat allt å mätt allt ja kan säkert 20timmar sökandes. Fick felkod på kamaxel givaren, rev allt och bytte. Men nu får jag felkod P0120 på tps samt felkod P1217. Har någon tips på vad mer man kan göra? Kan det vara någonting med ecu som spökar? | |
|
Inte helt ovanlig på dessa bilar är att startspärren slår i. Speciellt vid dåligt batteri. Jag vet att den stänger spridarna i det läget, möjligen även tändnigen. Startmotorn går tolkar jag det som? Jag tror du behöver ta felkoder med ett BMW-specifikt diagnosverktyg eller möjligen ett bättre allbilsverktyg typ Delphi eller Autocom. Om startspärren slagit till har man felkod 4A63. Då behöver startspärr och motorstyrning syncas ihop igen med lämpligt program, tex Inpa eller Ista. Det räcker alltså inte att släcka felkoden. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Hej! Jag har läst av med delphi. Japp startmotorn snurrar på friskt, även testat starta bilen med båda nycklarna. | |
|
Ok, men delphi brukar inte ge "P" koder utan den BMW specifika väl? Eller minns jag fel? Mvh Ola |
|
| Stänger ej spridarna stift blöta. Kommer ej felkod startspärr har delphi. Visas heller ingen symbol i mätaren startspärr är aktiverad. Börjar ha slut ideer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.