|
|
|
|---|---|
|
Bytte ventilkåpspackning på min n52 330i e90 Den startade efteråt men gick väldigt ojämnt, varpå jag försökte ställa ändliges på vvt motorn via inpa men råkar trycka på vanos fence calibration istället med motorn igång 🙄 man kan ju säga ty den inte gick bra...stannade och sen startade den inte och ger mig 2a9a. Kört ändlägeskallibreringen på Vvt motorn efteråt men den vill ändå inte starta. Så frågan är ju om det går att resetta skiten så att den hittar nåt grundläge? Ibland har man otur när man tänker 🙄 | |
|
Kan det vara så att du förväxlat kamaxelgivaren och pulsgivaren? Har för mig att de på ett antal modeller ser likadana ut och är lätta att förväxla. Det skall ge symtom som de du beskriver, motorn kraxar och hostar ett par gånger och sen stannar. |
|
| Nja har inte rört kamaxelgivaren då den på insugs sidan sitter undertill, men som sagt bilen startade ju men gick dåligt och det var vanos fence callibration med motorn igång som gjorde att allt stannade :( sen startar den inte. Hittade vvt ändliges kallirerinhen sen och vvt motorn snurrar och hittar ändlägen frågan är ju om den ändrade ”timingen” eller nåt när jag körde fence grejen ? Men när den är mekaniskt ställd ska man väl inte kunna ändra den med det ? | |
| det ser ju ut som timingen är off så bara beställa låsverktyget från ebay och fixa till det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.