AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
611

525i 3.0 08 n53 automat elektonisk spak, kan ej lägga i P. Efter bogsering.

Si
51
Silwer72
BMW E61 525i 3.0 LCI 2007
Denna bogserades och då ska man ta bort täckplasten vid spaken och på vänster sida om spaken sitter nånting man med en mejsel drar ner och låser i en plastläpp, då är automaten klar för bogsering.

Efter detta drar man ur mejseln och urkopplingsgrejen fjädrar tillbaka.
Finns i handboken men tycks variera beroende på modell trots samma grundbil med raksexa.

Men nu kommer det, den vägrar helt lägga i P, ett minustecken blinkar bredvid N, och bilen klagar jyst på att nåt är fel med P läget, lämna in den.

På utlänska korta clip på youtube gör de identiskt men har en liten svart plastmoj sittandes i en vit kabel de måste ta bort först ch sätta tillbaka sen för annars står även deras bilar och blinkar med ett minustecken bredvid N.
Det är troligen 530i de gör det på dock men det är ju samma, dock är det ju kanske i USA, antar att även om de nte hade N53 motorn fick de iaf den nya lådan, men isf inte helt identisk.

Är det nåt knep jag måste göra jag ned för att få lådan att ställa sg i P, det är ju bara elektronk så man har ju ingen mekanisk kontakt rakt ner i lådan.

Bilen bogserades max 5-600m.

Vad tusan har jag råkat ut för, det har aldrg varit problem med lådan före att jag kopplade ur den, det är som om den ännu var urkopplad helt enkelt.

Några idéer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.