|
|
|
|---|---|
|
Min polare har en 530i med Sportautomat. Men han har inget Sport+ läge i väljaren... Ska inte det vara standard på en låda med Sportautomat? Är en 2019, xDrive. | |
|
Har den inte den typiska grejen att om man trycker växelväljaren till vänster så har man växla upp om man trycker uppåt och nedåt tvärtom? Eller är det nåt körprogram där bilen helt ställer om sig i fjädringen osv som många nyare bilar har, man trycker på nån knapp för att gå i sportläget? Ingen handbk på en så ny bil? |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Är du säker på att det är en sportautomat? Har bilen paddlar bakom ratten? |
|
Är de lika usla ännu? Inte direkt F1 känsla dels pga knäpp växlingsrörelser, och så är det ju ändå en automat paddlar eller vöxla på spaken, tror inte direkt det påverkar värst. Används säkert första veckan sen blir det D haha, men ok den jag tänker på var ingen 2019 utan äldre. |
|
|
Jag har sport+ på lådan, men inte paddlar vid ratten. Vad jag förstår så är skillnaden mellan sport och sport+ att sport+ kopplar ur antispinn och antislir. |
|
|
BMW-ping: Ja, det stämmer men sport+ kopplar faktiskt inte ur antispinn helt - åtminstone inte på min 2-serie. Den kopplar bara ur den ganska mycket, men inte helt. Tror inte den gör det på någon modell, men jag är inte helt säker för det kan vara modell-beroende. Enda sättet att koppla ur antispinn och antislir HELT är att trycka in antispinn-knappen och hålla den inne i fem sekunder. Men då går körupplevelseväljaren automatiskt tillbaka till Comfort om du exempelvis hade sport eller sport+ innan. |
|
| Det är sportautomat enligt specen och den har paddlar på ratten... | |
| Sport+ kräver nog EDC men kan ha fel. | |
| ja,,,då får man även Comfort+ | |
|
Har han inte redan sport+ läget så har jag för mig att det går att koda fram med tex Carly, Bimmercode eller något av dom bättre pc-programmen som finns tillgängliga.. Sen går det att ställa in själv i iDriven vad man vill att Sport+ läget skall göra. Höja varvtalet (lådan håller en växel lägre än vanligt, typ), Sportigare/trögre styrning, hårdare dämpning (kräver dock att du även har EDC) Som tidigare nämnts så lägger den även ur antispinn men tyvärr inte antisladd, då blir man tvungen att hålla in knappen. Har sportautomat med paddlar och sport+ i min 520d.. det va kul dom först 10 minutrarna efter jag köpt bilen. Sen kändes det mest onödigt i en 520d.. kanske roligare med större motor.. |
|
| Jag uppskattar det trots att jag inte använder det ofta. Men när man väl gör det är det slut kul led sport+ och paddlar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.