|
|
|
|---|---|
|
Hej märkt att det blir en ordentlig vattenpöl bak vänstersida. Har testat med högtryckstvätt o dörren tycks va hyffsat tät. Någon som vet nått vanligt fel? Nån dräneringskanal som är igensatt? Alla tips uppskattas Gäller en f30 med taklucka | |
|
På min var det en läckande "vapor barrier" i dörren. Efter ett tag släpper limmet och vatten rinner då in över tröskeln och ner på golvet. Inte särskilt dyrt att få bytt. |
|
|
Tror det e samma för mig. Lämnade du in det eller fixade du själv? Mvh Henke |
|
|
Lämnade in, har för mig att det kostade ca 1.500 inkl. nytt "membran" hos auktoriserad. Går såklart att byta själv, alternativt limma fast det gamla om det är helt. Ligger en del DIY videos på Youtube. Men jag ville inte riskera att nåt gick sönder när dörrsidan skulle av och på och kändes bra att få helt nytt. |
|
| Men glöm inte att torka ur bilen ordentligt, annars får du mögel och det luktar "hockeyhandske" i hela bilen. Min VW läckte från högtalare och in men bara lite under lång tid. Rep på 25k, alla golvmattor ner till botten blev bytta och en ozonbehandling senare så var den ok. Men VW tog det på goodwill ska nämnas! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.