|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har problem med radiokoden till min M5 E34, 92. Jag har koden & har knappat in den men den har vid ca 2 tillfällen tappat koden & jag har fått knappa in koden igen. Nu står det dock bara 4 vägräta streck i radiodisplayen, dvs det står inte "code", & jag kan inte heller knappa in några siffror utan strecken är "låsta". Jag har provat att göra radion & bilen strömlös i ca 1 dygn men det har inte heller hjälpt. Någon som har en idé? /Magnus | |
| Har för mig att man ska låta bilen stå med tändning eller radio läge på i ca 15 min så kommer du kunna slå in koden igen. Hände för mig när jag slagit fel kod för många gånger, har för mig att de var så man gjorde. | |
| Tack för tipset men det funkade tyvärr inte. | |
|
På nätet anges den metod som Forss meddelat, men tiden anges till långt mer än en kvart (90 minuter). Kanske värt att prova på nytt? Se bara till att ha en säker strömförsörjning. Å andra sidan: Du skriver att radion "har tappat koden" vid två tillfällen. Bara så där? Utan att du gjort den strömlös? Om det är så, har ju radion något inre fel. Kanske bara en enkel glappkontakt (kall-lödning?) någonstans, men situationen blir ju en helt annan i så fall. /Lennart |
|
|
Jag har nu provat med att ha den strömlös i flera dagar samt tändningen på i ca 90 minuter men inget har hjälpt tyvärr. När jag fick slå in koden igen tidigare så var det nog i samband med att den blev strömlös vill jag minnas. |
|
|
Vild gissning. Men borde det inte sitta nåt litet batteri i radion som ska hjälpa till att komma hålla inställningar och koder i minnet? Om det batteriet är sedan radion var ny så kanske det inte är så konstigt att det till sist gett upp och inte håller minnet... Men som sagt, en vild gissning. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.