|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha varit borta från BMW ett tag letar jag nu efter en F11. Jag har ännu så länge bara provsuttit en 520 med svarta standardstolar och de var väl inte så där över sig. Vad är det för förarstol i den här bilen? Länk Är det standardstolen? Ser inte riktigt ut som stolen i den bilen jag provsatt. Dessutom ser sömmarna på förar-och passagerarstol olika ut. Är det inte samma stol tror ni? Den här bilen har väl en standardstol? Länk Primärt letar jag efter en bil med sportstol. Jag har inte provsuttit den stolen ännu men jag misstänker att den är bekvämare än standardstolen. Jag hade en E91 innan med sportstol och den stolen passade mig bra. Tyvärr verkar ju många f11 520 i denna prisklassen bara ha standardstol. Jag har också krav på automat så det begränsar utbudet ganska mycket. | |
|
Hej Båda är standartstolar men den första i länken är Pre Lci stolar alltså innan facelift. sportstolar pre Länk sportstolar lci Länk Komfortstolar.Länk |
|
|
Båda bilarna har standardstolar. På bil 1 ser det ut som sömmen på förarstolen släppt i mitten (defekt), varav det avvikande utseendet. |
|
|
Båda har standardstol. Du ska minst ha sportstol, många föredrar komfortstolen som har mer inställningar. Det ser du på att överdelen på ryggstödet går att vinkla plus att nackstödet är bredare. Jag har haft två F11:or med sportstolar och satt som en kung. Stolarna gjordes om i samband med LCI (faceliften) och blev snyggare, inte minst nackstödet som inte ser kloka ut på de äldre. På LCI fanns bara sportstolen i skinn. (Den sista du länkade är en LCI med standardstolar) Enda för dig är att provsitta, gärna om du tar en liten tur med bilen! |
|
|
Det var en tråd om F10-stolar i forumet för ett litet tag sedan; gör en sökning så hittar du den. Jag har för mig att kontentan var att pre face-lift-stolarna var bättre komfortmässigt - är dock osäker på om det var standard-, sport- eller komfortstolarna... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk |
|
|
Tack för synpunkter och länkar. Om stolen är sprucken är det ingen bil att ens provköra. Jag behöver provåka lite olika bilar för att bilda mig en uppfattning. Skulle gärna vilja testa sportstolen pre-LCI. Komfortstol verkar ganska ovanligt på 520 så det är nog inte sannolikt att jag hittar en sådan inom budget. Var svankstöd tillval på sportstolarna? Fanns det som tillval på standardstolen? Lite off-topic men min nuvarande C5:a har en avancerad, helelektrisk komfortstol med bla svankstöd, massage och ledat ryggstöd. Trots alla inställningsmöjligheter har jag svårt att hitta en riktigt bra körposition. |
|
|
Jag upplever samma sak med mina komfortstolar med i min f10. Personligen tycker jag komfortstolar är överskattade här på AP. Sportstolar är minst lika sköna. Jag sitter bäst i sportstolar och kommer definitivt inte ha det som krav nästa gång. Jag satt också mycker bättre i min gamla e60 med komfortstolar, tyvärr inte lika bra med min nuvarande. Svar ja svansköd och full elektriskt är tillval bör det gäller sportstolar. Tycker du ska köra några bilar. Jag röstar på sport. |
|
| Har en F11 LCI med sportstolarna, sitter bra i dom! Dock måste jag säga att komfortstolarna i den E61 jag hade tidigare nog var snäppet skönare, bästa stolarna jag provat i en bil. Hur det ligger till mellan sport/komfort i F10/11 vet jag dock inte. Standard skulle iaf jag inte vilja ha. | |
|
Anma0572: jag har köpt en G31, Jag har dock kvar min F11 och jag har sportstolarna, jag bor norr om Kristianstad om du är sugen på utflykt. Köp gärna bilen om du gillar den *haha* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.