|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vill ogärna köpa mjuka däck runtom som slits ned snabbt. Finns det billiga och samtidigt bra däck som håller i flera år? Fälgdimension 18” Alternativet för mig är att byta till 17” fälgar (köpa några på blocket och sedan sälja mina 18”). Skulle det bli billligare? | |
|
Hankook tycker jag är ett prisvärt däck. Tex ventus s1 evo 2 eller evo 3 |
|
Transocean |
Håller med. Har kört 4400 mil med mina Ventus S1 evo2 och har 5 mm mönster kvar. |
|
Däck är alltid en kompromiss - att hitta däck som är billiga och är superbra på grepp, komfort och livslängd är i princip omöjligt...man får prioritera de egenskaper man anser viktigast! Läs därefter olika däcktester och kolla vilka däck som har "rätt egenskaper" enligt din prioriteringslista. Generellt brukar man få vad man betalar för och "premiumdäck" brukar vara bättre på många egenskaper än billiga dito, men de kostar mer. Att gå ner från 18" till 17" gör att utbudet av mer komfortabla och slitstarka däck ökar. Dessutom brukar prisbilden generellt vara mer fördelaktig på 17"-däck kontra 18" dito (vissa undantag kan förekomma om det är en specifik dimension som är "volym-storlek"). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.