|
|
|
|---|---|
|
Fick 45e levererad i veckan, mkt nöjd hittills. Är det flera som fått leverans här? | |
| Kul! Hur känns sexan med hybriddrift, hörs det att det är sexa eller är motorljudet bortdämpat? Hur långt kommer du på elen? | |
|
Sexan med hybriddrift har gett ett mkt gott första intryck, väldigt fin harmoni med el. Den är ganska tyst, men jag tycker mig nog höra att det är en sexa. Återkommer när jag hunnit testa hur långt jag kommer på el |
|
| Har länge hoppats att BMW skulle börja med olika hybridalternativ, dvs ha 45e och 30e i samma modell och så får man välja. Tolkat det som att batteriet i 45e är mycket större än 30e, men X5 är en stor bil så räckvidden kanske inte blir så lång ändå på el. | |
|
Fick min 45e levererad förra veckan. Hade 40d tidigare och detta är ett lyft. Dock trång i baksätet. Men efter några dagar så är detta ett ordentligt lyft, skönt vrid i motorn och bra drag både på el och hybrid. OBS! Ni som vill ha rattvärme, tänk på att det bara finns i paketet med uppvärmda armstöd. När jag beställde min i mars visste inte säljarna om det, nu får ratten bytas... till en med värme i. JKL |
|
|
Hej, Dela gärna med er av räckvidden på era bilar. Fick precis reda på att nya tjänstebilspolicyn möjliggör att ta ut en X5 45e.. vi får dock betala ett nettolöneavdrag på överskjutande del.. står som det ser ut nu mellan den och en e-tron. Någon som provat båda? |
|
|
Stod 73 km när jag åkte ut från vårt varm garage i veckan, det är högsta siffran jag sett, och stämmer bra med vad andra sett ute i Europa. Hemma efter en natt med minus så har den startat på ca 60 km. Motorn är fantastisk Provkörde e-tron för några veckor sedan, trevlig på många sätt, upplevs lite ”tung” om man vill stå på lite. Är personligen lite mera åt BMW, men e-tron är också en fin bil. Synd att det blir så kort räckvidd med det mindre batteriet. |
|
| Tack för input! En hybrid som klarar 7-8 mil på ren el så man fixar jobbpendlingen är ju vad jag egentligen söker. Med vår bilpolicy så blir det en nettokostnad på närmare 8000 spänn för en X5 45e vilket känns svårt att motivera. Kostnaden för e tron 50 blir närmare 5500, men är rädd att räckvidden kommer bli ett problem.. tycker även 55 som når runt 30 mil motorvägskörning är i kortaste laget.. å hur löser man laddning över natt på hotell eller hemma hos vänner/bekanta?! | |
| Kolla på Mb E300 de, jag fastnade för en sådan. Förmånsvärde ca 5k brutto, nypris ca 600k. Iof ingen bensin 6:a men diesel hybrid. Prokörde EQC, E-tron, tesla innan, även halv modellerna Q5-TFSIe.(Hade Q7:a innan) Fick ganska bra omdöme i Autorsport också, men det visste jag inte då. | |
|
Blev sugen på att beställa en X5 45e också, då jag bara kör 1år leasing på bilarna. Fastnade för en mörkbrun läderklädsel och fick hör att då var det 5 månaders lev-tid. Tyckte också det var lite snåla på rabatten 12%, vad fick ni andra? (Företagsleasing) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.