AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.397

Ratten svår att rengöra

bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Provade med Lahega interiör cleaner till ratten och microfiber dukarna blev snabbt svarta och fick den mycket klet och skit som suttit där 10000 mil men efter det så känns ratten sträv så att säga men ändå klibbig nästan som att det är tuggummi på den hoppas ni förstår mig. Lahega rengör men vill få till en perfekt resultat och hur gör jag det på bästa vis? Tips mottages av alla. Det är en m2 ratt så att säga på en F34
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ratten är ju av naturliga skäl rätt utsatt för smuts från händerna - så de brukar få en rätt äcklig hinna av fett/smuts som kan vara svår att få bort.

Fick en gång ett tips från en bilrekonditionerare som sa att han använde fönsterputsmedel på rattarna. Om det stämmer vet jag inte men det är ju alkohol och en gnutta tvättmedel så det borde funka. Kan kanske vara lite väl hårt och torka ut lädret om man har otur.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Det är ju det att lädret på dem rattarna är väldigt tunn så man vill inte slita den medans man gnuggar duken på den. Måste finnas något som får till det rätt bra hoppas jag. För denna är utspäddbar till 1/9 så den är ändå aggressiv men ändå i te tar allt.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Skinnet på ratten är mycket känslig så var försiktig. Jag brukar endast använda hink med varmt med vanlig handtvål i sedan torkar jag med microduk, Sedan går jag ett varv med våtservetter som är bra faktikst sedan ett varv till med varmt vatten. Sedan torkar jag av.

Då får jag matt och len yta. Jag använder aldrig medel på ratten då det blir klibbigt som du beskriver.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Brukar köra såpa och mikrofiberduk till interiören inkl ratt. Funkar kanon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.