AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
674

BMW F11 Ny NBT, Hjälp mig köpa rätt kablar.

Har blivit ägare av en F11 2016 års model och bara efter några veckor blev suget efter större skärm stor och jag slog till och köpte en komplett NBT enhet med stor skärm och touch idrive på Ebay för 6000 kr. Fick det i veckan hem och tänkte montera på plats idag för åka sedan in för avkodning, men till min stora besvikelse insåg jag att ingen kabel passade i nya NBT trots att säljaaren skrev att allting skulle vara plug and play.
Nya Nbt enheten är dubbel så stor som original cd och i stort sätt alla kontakter har andra färg.
Om ni ser på bilden så har min enhet blå,grön, vit och mörk röd.
medan nya Nbt enheten har Rosa, grön, brun,mörk vit och orange kopplingar.
Nu vet jag inte vad dem olika kopplingar är för men ingen av mina kablar passar i något av nya enhetens kontakter. troligtvis behöver jag byta alla kablar för att få det att fungera.
Kan jag få det att funka genom att köpa nya kablar och i så fall vilka eller har jag förlorat pengar.
när jag tittar på Ebay så har alla Nbt enheter samma kopplingar som den jag köpte, troligtvis är det nåt i min bil som inte stämmer med kopplingar.
har försökt googla mig fram men hittar inte så mycket information.
Tacksam för all hjälp
nedan ser ni bild på baksidan av min cd spelare och nya Nbt enhetenLänk
Ro
95
Rodjak
520d -14
Har du köpt denna enhet från eBay, med största sannolikhet från Lettland? ja då kommer den förmodligen från någon bilinbrott i Sverige, personligen skulle jag inte sponsra denna typ av verksamhet.

Man får ju hoppas att den är DNA stöldmärkt
Hej rodjak.

Måste göra dig besviken, den är köpt i England. Men vet hur du tänker, en tjuv utgår alltid att alla andra är tjuvar.
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.