|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska byta startmotor på min E60 -04 Tänkte köpa en på Biltema. Där står att den de säljer är för utbytes för Bosch. På RealOEM står det att det ska var Bosch. När jag nu plockat ur min startmotor finns det inga beteckningar på den!? Sitter ett stort klistermärke med texten "remanufactured 15/03 Hella" Någon som vet om Biltemas kommer passa? De köper ju inte tillbaka elektronikdelar. | |
|
Ta fram BMW:s reservdels/art.nr. från realoem.com och sedan ställer du frågan till Biltema om deras startmotor motsvarar det art.nr. Annars skulle jag nog vända mig till t ex. Frejs bildelar och köpa en utbytesstartmotor och lämna in den gamla stommen som pant. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svaret. Chansade på en Biltema, den passade perfekt och fungerar utmärkt. Kollade en gång till på den gamla, står Magneti Marelli på solenoiden. Hade även ett kort metalliskt skrapande vid varje start, även det försvann efter bytet. Dåligt renoverad startmotor dock, då den var datummärkt 2015 Problemet med den var att helt plötsligt snurrade den fritt, kopplade inte emot kransen på motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.