|
|
|
|---|---|
Transocean |
Håller på å ladda ner en Update för Road Map EVO 2019-3..... Att det skall ta 4 timmar för en download på 27 GB från BMW-servern är ju helt 80-tal. Helt oacceptabelt!!!! |
|
Uppdaterade min egen och kan inte annat än hålla med. Tog en jäkla tid men kanske inte 4 timmar. Klen tröst men det verkar vara ungefär samma för andra kvalitets fabrikat. Iaf de jag har erfarenhet av. Uppdaterade även reserv gps,'n. Lös -Garmin av nyare fabrikat. Tog ca 1,5 timmar med 150 uppkoppling. Om man då lägger till tankning till USB och sedemera till bil så kanske det ligger i samma härad? Efter vad jag upplevt så är det nog inte ett specifikt BMW problem. |
|
|
Nåja, har man någon gång laddat ned från HP så låter 27 GB på 4 timmar acceptabelt. Och då är HP ändå ett IT-företag. BMW:s IT-kompetens verkar vara klart begränsad givet allt man läser om appar och Connected Drive. |
|
|
Åfan när släpptes 2019-3? Kollade i helgen och fick då ner 2019-2 som bilen redan hade... Hade dock get vad som helt för att ladda ner mjukvara till själva bilen, irriterande att bilen varnar vid varje start för överskriden service redan efter 60 mil (bromsvätska som skulle varit bytt 12/2001, 18 år innan bilen byggdes...). Remote update funktionen finns inte i inställningar, och connected drive har helt gett upp, kända mjukvaruproblem enligt BMW... :/ /P-O |
|
|
Min bil har inte heller valet och remote update, men om jag söker på mitt VIN på BMW.se under nått val där man kan ladda ner mjukvaran, så kommer det upp att "Din bil kommer uppdateras automatiskt" CD, känns stundtals inte riktigt 2020 om man säger så... |
|
| Har gett upp och använder numer enbart Waze. Att det ska vara så svårt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.