|
|
|
|---|---|
|
Hej Se titel. Vilka skivor rekommenderas? Tack | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Zimmerman / Textar ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Fyller på med fler OEM-leverantörer med hög kvalitet: Ate, TRW, Bosch, Brembo, Jurid, Ferodo, Pagid, Hella-Behr….finns säkert fler. Men välj OEM-kvalitet som är höguppkolat och helst lackerat/belagt för att slippa värsta rostangreppen (vilket iofs mest är en utseendefråga). Beläggens kvalitet påverkar mer än skivornas... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Finns som sagt många märken med bra kvalité. Ett märke som inte nämns så ofta som är jag tycker är bra är Meyle. Köpte bakre skivorna ifrån dom sist. Verkar vara fin kvalité till bra pris. Blir att köpa en sats till våren för framvagnen också. Har Febi Bilstein där nu och är inte speciellt imponerad. |
|
|
Tack för svar. Hur vet jag vilka jag ska välja? Letar man på t ex autodoc så får man fram flera olika av samma märke fast till olika pris. |
|
|
Tja, det är problemet med att handla av näthandlare - man måste veta exakt vad man är ute efter! Det går inte att lita på deras rekommendationer rakt av. Börja med att kolla i realoem.com och genom att knappa in sista sju symbolerna i chassinummret, ta fram BMW:s art-/reservdelsnummer och använd det som sökreferens när du skall handla av näthandlare - inte 100%:igt i alla situationer då även BMW:s reservdelskatalog kan ha fel i vissa ovanliga fall... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.