|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har någon vänlig person bra tips på passande bilöverdrag/kapell för vinterförvaring i en carport. Bilen kommer stå under tak, dock med fri luft på en väggsida samt garageöppning. Tacksam för förslag på bra produkter och vad man bör tänka på(fukt m,m). Mvh, Marcus | |
|
Skulle skippa det om jag var du. Jag höll på med överdrag för många år sedan och även om jag köpte ett mjukt, tungt och på alla vis anpassat överdrag för utomhusbruk blev det bara klödd…. Det blåser upp trots allt, det riskerar att komma skräp mellan överdraget och bilen med allt vad det kan innebära. Det är svårt att hålla överdraget helt rent på insidan men samma utmaningar som ovan. Polsernisse blev inte helt imponerad när jag kom med bilen på våren. Om den står inomhus där det i princip är vindstilla så kan det så klart vara en ídé om det kommer mycket damm. Men oavsett, den blir skitig och det vill man ändå tvätta av till våren. Numera kör jag bara in bilen i sitt förvar och låter det vara vid det. Det man kan tänka på när den står stilla utomhus är väl att den inte ska stå på gräsmatta typ, då kommer det mer fukt underifrån. Torrbollar inne i kupén kan vara på sin plats men om bilen i sig normalt sett är tät ska det mycket till innan det blir knas på insidan. Fundera kanske istället på att hitta en lösning som skärmar av där den står under tak, alltså typ "väggar" för att minimera att det kommer regn, snö och annat elände på bilen utan att själva skyddet kommer i kontakt med bilen. Jag la ner ett antal tusenlappar då det begav sig på överkast men så här i eftertankens bleka vishet önskar jag att jag köpt bensin och njutit av bilen för de pengarna :-) Niklas Fransosen |
|
| Jag skulle inte använda överdrag då dessa repar lacken när den rör sig i vinden. | |
| En sån här grej är att föredra om du har möjlighet Länk | |
|
Vira in i gladpack å saken är biff. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.