|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle vilja få tips på en bra GPS-puck för min sommarbil som avställs 6-8 mån. Vill helt enkelt kunna kolla i mobilen att bilen står där den står. Bilen står inte kontinuerligt på laddning, utan batteriet laddar jag ca var annan månad. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk | |
| Kan kanske vara nåt? Länk | |
|
Finns flera olika att välja på men det beror på vad du vill ha för tjänster. Försäkringsbolag kräver godkända GPS-puckar med åtgärd och de brukar vara dyrare. Ska du ha den för din egen skull så kan man köpa en billigare variant. |
|
|
Har själv letat efter en sådan men inte kunnat hitta nån som passar eftersom de GPS-mojänger jag har sett inte har så stor batterikapacitet att dom klarar längre perioder utan ström. Om du dessutom inte har tillgång till kontinuerlig laddström där bilen står blir det nog ändå svårare att hitta en pryl som duger. Det verkar som merparten av lösningarna på marknaden är tänkt för bilar som brukas regelbundet men som då kan få en "ny husse" utan din tillåtelse. Om den ovan länkade prylen kan vara kontinuerligt igång med hjälp av ström från bilen kanske den funkar men jag vet inte om det faktum att bilarna går ner i sleepmode efter ett tag gör så att strömtillförseln stryps? Kanske funkar om den kopplas direkt på batteriet? Men är självklart nyfiken på en lösning eftersom min ena bil står så jag inte har koll på den till 100 och utan möjlighet till ström. Niklas Fransosen |
|
|
Har beställt denna från Spåra Länk 990kr/år eller (82kr/månaden) längre om man vill. Batteriet håller i 5 år. Inget simkort behövs. app från appstore eller Google play. Tycker den verkar klockren. |
|
| Jag vet själv inget om vad som finns men det är ju relativt vanligt att båtägare använder sådana. Båtar har ju inte alltid tillgång till Landströms så checka vad marinhandlare har i sitt sortiment. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.