AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.788

Värdering E91 330da 2009 24000mil

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Kikar på en 330D Touring med Comfort och Dynamic paket, svart skinn, sportstolar, Navi Proffessional, HIFI ljudet och infällbara draget. Den är svensksåld med 3 ägare och ska vara servad enligt bok.

Finns nån skada på bakstötfångaren, men annars fin. Dock rullat en hel del med sina 24000 mil.

Bilpriser säger 60-67k och blocket spretar en del. Vad kan den vara värd enligt panelen här på AP?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja jag skulle bli förvånad om någon betalar mer än 65 iaf med tanke på miltalet.

Förmodar att det är en facelift då som det är en -09? Skulle nog tror 50-60 beroende på skick samt däckslitage/servicebehov etc.
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Yes, det är en lCI. Den är tillverkad 2009-11, så är väl egentligen en 2010. Det som drar ner värdet är ju som sagt milen...

Då försöker jag sälja in 60k om allt ser bra ut.

Är det något speciellt man bör kika på när man köper E91?
bm
185
bmwping
535xd GT -15
Kolla lite extra på bakluckan att det inte finns rost (även insidan) och att "shoppingluckan" och torkaren bak fungerar.
Finns 2 bilar under 100k på blocket oavsett miltal så 60 lär va ett riktigt schysst pris.
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Det svåra med blocket är att vissa ligger kvar länge/förnyas och blir inte sålda för begärt pris. Sen är utbudet lite tunt just nu. Tar man med icke LCI och räknar med att de bör vara lite billigare ser prisbilden lite tydligare ut.

Börjar tro att 60-70 beroende på skick är ok, men inte ett kap. En M-sport hade ju varit roligare, men detta ex har istället få ägare och rullat som tjänstebil större tiden så bör vara servad enligt bok...

Att eftermontera M- delarna fram, bak och helst sidokjolar verkar vara lite väl dyrt.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja eftermontera M sport hade jag inte lagt pengarna på.. Är mycket annat som kan/kommer krångla så bättre att ha en buffert till det.

Ja ser man till utbudet idag så är kanske 70-75 en mer realistisk nivå, även om det tar emot..

Köpte själv en någorlunda likvärdig 325i fast med 13 tusen mil för dryga 90, och det kändes också i överkant. Sen är det svårt att jämföra diesel/bensin men tycker de har legat någorlunda jämnt tidigare..

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Peddan: Vad brukar krångla på dessa? Har lite svårt att hitta vad man skall kika på mer än rost på baklucka som listades ovan samt det vanliga för begbilar såklart...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Nä jag menar att jämfört med en likvärdig med lägre mil så kan en långmilare behöva lite mer omsorg med slitagedelar. Hjullager, bromsar, bussningar, fjädrar, stötdämpare etc.

Kanske är mycket redan bytt men annars bra att budgetera för..

Jag har haft några e91 och tycker generellt att det är en välbyggd bil med få problem, speciellt dieselsexan/automat.

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Ok, då är jag med. Låter bra att det inte verkar vara några större orosmoment utöver normalt slitage och mil...

Då får jag hoppas att den är fin och att priset blir rätt.
Anade nån galvblåsa på bakluckan på en av bilderna, så där finns det lite prutläge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.