|
|
|
|---|---|
|
Har ni tips på bra gummipuckar å ha till garagedomkraft? Finns det såna som är utformade för f30/31 karossen? | |
| Nåt sånt här motsvarande behövs Länk | |
|
Jag köpte på mig två liknande puckar av något hårt plastmaterial. Problemet är att de bygger lite för mycket nedåt och bilen är rätt låg (standardchassi x-drive) så det är problem att få under garagedomkraften. Köpte då en vanlig hockeypuck och sågade den till två rektangulära bitar som passar perfekt i hålen i lyftpunkterna - samma hål som på Mercan… Det fungerar väldigt bra med den Bacho-domkraft jag använder. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har en Bahco domkraft med platt lyftplatta som har större diameter än bilens plastbitar. Då behövs inget mellanlägg. Bara att lyfta. Tidigare när jag hade mindre domkraft med aggresivare skålad lyftplatta så lade jag en träbit av 10-15 mm plywood emellan. Restbitar från parkettgolv fungerar utmärkt. Då får du premiumkänsla också;) |
|
|
Min Bahco domkraft har också stor lyftplatta men jag tycker det känns lugnare om man kan lyfta via "insats" för att minimera risken för skador på lyftpunkternas plastbitar i bilen. Sågade som sagt upp en hockeypuck i två "lyftinsatser", blev inte mycket spill och billigt var det... :) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag sågade till klossar/destanser av träbit. Funkar bra |
|
|
Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tack för svar. Hittade till slut en på ebay för 70 spänn. Får se om den går mellan bil å domkraft. Bygger 21mm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.