|
|
|
|---|---|
|
Ja det blev 2;a på besiktningen som väntat då lampan lyser rött. Har lånat en bmw scanner som säger konstant hög resistens uppe i vänster dörr.Kudden? Cancel error gör jag och lampan slocknar men tänds efter ett par sekunder igen. Är det något jag kan göra så att lampan slocknar lite längre?En timme eller så. | |
|
Du kan koda bort den med BMW scanner. Airbagen måste elektriskt vara urkopplad, annars får man en "tvärtom felkod" dvs om du säger till att bilen inte ska ha den airbagen men styrenheten känner av den. Nu är ju din ofrivilligt urkopplad så det bör gå att koda bort utan att koppla ur den. Men om glappet då "går tillbaka" på väg till besiktningen så tänds lampan. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Det är väl en kabel i dörren? Kanske värt att försöka med säkring äirbag 11 ur? Scannern köpte min son Jl av dig Ola.Han var här och släckte lampan men dag 3 tändes den igen...på väg till bes... |
|
|
Aha bra, då är det den skarpa programvaran ;-) Airbagarna är inte säkrade var för sig. Men om det är laddningen i A-stolpen (Head airbag) så är det en skruv och lite inredning sen kommer du åt att koppla ur den. Sen går du in och bockar av den airbagen under SRS/Coding data/Equipment Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hej! Jag fick en verkstadskille att titta/söka problemet. Han såg att det var hög spänning i dörren men hittade inget fel.Så han rengjorde kontakter och styrenhet och så var det klart!!!Lampan sköter sig så att besiktningen gick äntligen bra. Nu tänker jag på sonen Ji.L. som inte kommer in i strömlöst OBD och har samma typ av lamp-problem,Kanske skall han försöka att rengöra och lite kontaktsprej vid styrenheten?Var sitter den på en 330i M-02? |
|
|
Vad bra! Men du menar hög resistans antar jag, dvs avbrott. Styrenheten sitter i mittkonsollen typ framför växelspaken på e46. Se här: Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Bra bilder och fint beskrivet på e46. Finns det även på e90 ? |
|
|
Hittade denna film: Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.