|
|
|
|---|---|
|
Jag var in på en lokal bilstero handlar och pratade om att byta min blaupunkt till mp3 spelare. Då säger han att jag även måste byta bakhögtalare p ga dom har ett slutsteg i sig och man kan inte driva dom med bilstereon. Han sa att det var så det är gjort i importerade bilar. Är det verkligen sant att man inte bara kan byta bilsteron utan att byta bakhögtalare oxså?? | |
|
Fick ett liknande besked idag men det gällde fram högtalarna. Han sa att det berodde på att jag har original komponent stereo och att dom hade dubbla spolar. Så jag köpte ingen mp3spelare. |
|
|
Låter ju helt otroligt... Är detta verkligen sant??? --Såå tröööööött just nu! |
|
|
Jag har orginal högtalare i min E36 328i -98, dom går alldeles utmärkt att driva med en Blaupunkt CD-Radio. Tidigare satt det en Orginal Bmw kassett/radio i min bil.... Mvh Tobbe |
|
|
Det är väl bara de större ljudpaketen som har extra slutsteg? Hatthyllehögtalarna i min E36 var synnerligen passiva iallafall. ................ Länk |
|
|
Nu har jag köpt en pioneer 7400, får väl se om han hade rätt om högtalarna. Det finns inga högtalarkablar framme vid stereon så man får väl dra nya. |
|
| Jag bytte min orginal stereo mot en pioneer. Och det funkar alldeles utmärkt. Jag har (tror) det stora ljudpaketet, 3-vägs fram och 2-vägs bak | |
| Jag hade en 325 Coupé med stora ljudpaketet. Inga som helst problem att koppla som om bakhögtalarna var passiva. Beror troligtvis på att slutsteget tar högnivå in och tar därmed vanliga högtalarsignaler in. Det är alltså inget att tänka på om du ska byta bakhögtalarna. De är förstärkta, men inget särskilt att tänka på vid inkoppling. | |
|
Jag har nu bytt stereon i bilen och det gick bara fin fint!! Dessutom satte dom in stereon gratis på MDS i Sundsvall, tack för det! |
|
|
Gammal tråd men jag skulle vilja veta hur ni kopplade in hela kitet. Har köpt en Sony & en isokabel. Har stora ljudpaketet. Det är bara det att det är en kabel till som jag inte vet vad jag skall göra med. Det är ju en isokontakt men sen är det vad jag kan tänka mig en antennkabel under den i själva fästet. En tjock svart kabel med 10små hål i kontakten. Var får man tag på kontakt till denna för att få in den i stereon, så man får radio. Om det nu är antennen.... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Jag kan rekommendera det sätt som jag gjorde... lät MDS göra det :) Dåligt förslag kanske... |
|
|
Tja jag har 17mil till sundsvall. Men man kanske kan ringa och höra med dem om de har nåt tips. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Tjena! Den tiopoliga är säkert fördragen till cd-vxlare, Linus |
|
|
Men om det bara är cd-växlare var är då antennen? Och varför kommer det inget ljud om man trycker i den nya i ison? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.