|
|
|
|---|---|
CitroenXM |
Finns det någon som tycker om ideén att slänga in en 350 motor i en 525:a -77:a eller vet om det ens är möjligt??? |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Du lär nog få stora problem med besiktningen! Cheva smallblock? Ska du ha en V8:a i ska du givetvis ha en BMW-motor och ingen GM-produkt. Är din 525:a fin skall du nog bevara den, för det finns inte så många fina E12:or kvar. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Efter -75 så måste man ha en avgascertifierad motor. Jag har byggt en volvo V8 så jag vet, jag fick skaffa ett intyg från motortillverkaren på hk/vrid. Det finns begränsningar på hur många hk/vrid som karossen är godkänd för. Så om du vill bygga V8 i en bil så är en 240 eller om opel comodore att föredra. Eller varför inte köpa min färdiga 240 ;). E till salu vet du. RWD? Ja tack! |
|
|
Är det inte lika bra att slå på stort på en gång? Gör som någon gjort här så har du lite att pilla med i vinter. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
CitroenXM |
Nu har jag blivit avskräckt... *Rör inte min E12:a* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.