|
|
|
|---|---|
|
Har letat efter en tabell, lista, eller schema eller liknande som talar om intervaller för hela drivlinans oljebyte intervaller. Har hittat Okq8 oljelista. men den talar inte om mängd och intervall fullständigt. Måste ju finnas någonstans på nätet, hoppas jag. Där mängd , oljekvalite och intervall som krävs visas. Vad gäller motorolja, växellådsolja, fördelningslåda så vet jag, men vad gäller för diffarna. Måste man suga ut oljan på diffarna eller finns det avtappningsmutter? Vilken mängd osv,, Min BMW X3 Modellår 16. 20d manuell låda, Motor B47. Driv på 4 hjul. Har gått 9000 mil. Vänlig Häls Bammoj | |
|
Tja, intervallet enligt BMW är "Life-time-fill" - dvs. inget bytesintervall.... Går man till tillverkarna av växellådor och diffar (dvs. de som levererar komponenterna till t ex. BMW) brukar de ange oljebytesintervall - vanligen runt 12-15.000 mil eller liknande. Men det brukar kräva visst detektivarbete att få fram dessa siffror och i vissa fall även volymerna. Oljetyp (OEM) brukar vara lättare att ta reda på då BMW säljer oljorna som originaldel. På F31:an saknas avtappningsplugg i bakdiffen så där måste man suga ur oljan - iofs inget jätteproblem men ändå något som måste beaktas vid oljebyte. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Prova slå in ditt regnummer här.. Finns förvånansvärt mycket info. Länk ///Micke |
|
Transocean |
Var ju felaktiga intervaller i alla fall för min bil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.